FSB-l on neli teooriat Musta mere lennuõnnetuse kohta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Päästetöötajad Musta mere ääres
Päästetöötajad Musta mere ääres Foto: Viktor Klyushin/AP/Scanpix

Venemaa Föderaalsel Julgeolekuteenistusel (FSB) on neli teooriat 25. detsembril Mustal merel aset leidnud lennuõnnetuse kohta.

FSB uurib, kas õnnetuse võis põhjustada piloodi viga, lennuki tehniline viga, vale kütus või mingi objekti sattumine mootorisse, edastavad iltasanomat.fi ja Reuters.

Õnnetuse uurijate sõnul ei ole nad seni leidnud midagi, mis viitaks sabotaažile või terroriaktile. Päästetöötajad leidsid küll lennuki rusud, kuid musta kasti, millel on olemas lennuki kokpitis peetud vestluste ja lennuteekonna salvestus, on veel leidmata.

Venemaa ohuolukordade ministeeriumi teatel on lennukivrakk rannikust pooleteise kilomeetri kaugusel ja umbes 30 meetri sügavusel.

Mustast merest leitud surnukeha transportimine
Mustast merest leitud surnukeha transportimine Foto: EKATERINA LYZLOVA/AFP/Scanpix

Venemaa kaitseministeeriumi teatel on lennukijäänuseid ja laipu otsimas üle 3000 päästetöötaja ja eriväljaõppega sõduri ning 40 laeva. Operatsiooni on kaasatud ka sukeldujad, helikopterid ja kaugjuhitavad droonid.

AFP teatel eristas Venemaa sõjavägi osa Sotši rannast, kuhu tuuakse merest leitud lennukiosad ja hukkunud, keda on seni leitud kümmekond.

Venemaa transpordiminister Maksim Sokolov teatas, et lained on osa laipu kandnud Abhaasia rannikule, kus samuti käivitati suur otsimisoperatsioon.

Õnnetusse sattunud lennuk Tu-154 on olnud tsiviilotstarbelises kasutuses alates 1983. aastast ja sellega on lennatud umbes 7000 lennutundi. Seda remonditi aasta tagasi ja viimane suurem hooldus oli selle aasta septembris.

Tupolev Tu-154
Tupolev Tu-154 Foto: Dmitry Petrochenko/Dmitry Petrochenko/TASS/Scanpis

Venemaa lennuõnnetuste uurimise komitee uurib, kas 25. detsembri varahommikul Adlerist õhku tõusnud  lennuki piloodid rikkusid lennundus- ja ohutusreegleid. Lennuk startis tegelikult Moskvast, kuid Adleris tehti vahemaandumie, et lennukit tankida.

 Tu-154 pardal oli 98 inimest, kellest üle 60 kuulus Aleksandrovi nimelisse laulu- ja tantsuansamblisse. Pardal oli ka selle ansambli juht Valeri Halilov.  Veel oli sellel lennul Venemaa kuulus humanitaartöötaja Jelizaveta Glinka, kes pidi minema appi Süüria haiglasse ning mitme Vene väljaande ja kanali ajakirjanikke.

Musta mere lennuõnnetuses hukkunud ajakirjanike mälestamine
Musta mere lennuõnnetuses hukkunud ajakirjanike mälestamine Foto: Artyom Geodakyan/Artyom Geodakyan/TASS/Scanpix

Lennuk pidi suunduma Süüriasse Vene õhujõudude baasi lähedal asuvasse Latakia rannikulinna, kus pardal olnud tahtsid koos sõduritega uut aastat vastu võtta.

Tagasi üles