/nginx/o/2008/10/10/82388t1hc491.jpg)
Augustis õhkutõusmisel rajalt välja sõitnud Hispaania lennufirma Spanairi lennukatastroofi põhjustasid vigased tiivaklapid.
Augustis õhkutõusmisel rajalt välja sõitnud Hispaania lennufirma Spanairi lennukatastroofi põhjustasid vigased tiivaklapid.
Lennukikatastroofi uurimiskomisjoni ekspertide koostatud raporti kohaselt polnud lennuki tiibade tagumised lisakandepinnad õhkutõusmisel õiges asendis. Samuti ei töötanud lennuki häiresüsteem, mis oleks pilootidele pidanud tehnilisest rikkest varem märku andma, vahendas Reuters.
Tagatiivad aitavad lennukil tagada paremat stardi- ja maandumisvõimekust. Lisakandepinnad aitavad tiiva aerodünaamilist kuju muutes suurendada lennuki tõstejõudu.
MD-82-tüüpi reisilennuki surmasõidust pääses eluga vaid 18 inimest. Tegemist oli viimase 25 aasta ohvriterohkeima lennuõnnetusega Hispaanias.
Lennuk kuulus Scandinavian Airlinesile (SAS), kelle esindajate kinnitusel tekitas lennuõnnetus firmale 70 miljonit dollarit kahjumit.