Augustis õhkutõusmisel rajalt välja sõitnud Hispaania lennufirma Spanairi lennukatastroofi põhjustasid vigased tiivaklapid.
Madriidi lennuõnnetuse põhjustasid vigased tiivaklapid
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lennukikatastroofi uurimiskomisjoni ekspertide koostatud raporti kohaselt polnud lennuki tiibade tagumised lisakandepinnad õhkutõusmisel õiges asendis. Samuti ei töötanud lennuki häiresüsteem, mis oleks pilootidele pidanud tehnilisest rikkest varem märku andma, vahendas Reuters.
Tagatiivad aitavad lennukil tagada paremat stardi- ja maandumisvõimekust. Lisakandepinnad aitavad tiiva aerodünaamilist kuju muutes suurendada lennuki tõstejõudu.
MD-82-tüüpi reisilennuki surmasõidust pääses eluga vaid 18 inimest. Tegemist oli viimase 25 aasta ohvriterohkeima lennuõnnetusega Hispaanias.
Lennuk kuulus Scandinavian Airlinesile (SAS), kelle esindajate kinnitusel tekitas lennuõnnetus firmale 70 miljonit dollarit kahjumit.