Genfis asuva Rahvusvahelise Teede Föderatsiooni (IRF) uurimuse kohaselt on maailma kõige ohtlikum liiklus Indias, mis pälvis negatiivse tiitli liikluskultuurituse ja infrastruktuuri seisukorra pärast.
India liiklus on maailma ohtlikem
Eelmisel aastal nõudsid liiklusõnnetused Indias rohkem kui 130 000 inimelu, millega riik edestas seni liidripositsiooni hoidnud Hiinat, kus hukkus möödunud aastal alla 90 000 inimese, kirjutas guardian.co.uk.
India valitsus kavandab liiklusõnnetuste vähendamiseks mitmeid abinõusid, näiteks soovitakse autodesse paigaldada õhupadjad ja ABS-pidurisüsteem. Samuti võidakse sõidukitesse paigaldada kiirusepiirajad.
Mitmete analüütikute hinnangul pole nendest abinõudest India kaootilises liikluses siiski kasu, sest riigi autojuhid ei kasuta tavaliselt turvavööd.
Delhi Liikluskultuuri Instituudi esindaja Rohit Baluja kinnitusel pole tegelik probleem auto disainis vaid teede olukorras. 85 protsenti surmaga lõppevatest õnnetustest juhtus just jalakäijatega ja jalgratturitega, mitte autojuhtidega.
Baluja sõnul toimub ainuüksi India pealinnas 110 miljonit liikluseeskirjade rikkumist päevas. Tema hinnangul parandaks India liiklusolukorda ainult see, kui riigi autojuhid peaksid läbima õppesõidukursused, mille edukal läbimisel saaksid nad ka load.
IRF esindajate kinnitusel toimub Indias kümme protsenti inimeluga lõppenud liiklusõnnetustest, kuid lootus, et India positsioon riikide edetabelis paraneks on väga väike, sest surmajuhtumite arv näitab pidevalt kasvutendentsi.
Eelmisel aastal hukkus liiklusõnnetustes kokku rohkem kui 1,17 miljonit inimest, üle 10 miljoni inimese sai vigastada.