India liiklus on maailma ohtlikem

Jürgen Tamme
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liiklus India finantskeskuse Mumbai tänavatel.
Liiklus India finantskeskuse Mumbai tänavatel. Foto: Reuters / Scanpix

Genfis asuva Rahvusvahelise Teede Föderatsiooni (IRF) uurimuse kohaselt on maailma kõige ohtlikum liiklus Indias, mis pälvis negatiivse tiitli liikluskultuurituse ja infrastruktuuri seisukorra pärast.


Eelmisel aastal nõudsid liiklusõnnetused Indias rohkem kui 130 000 inimelu, millega riik edestas seni liidripositsiooni hoidnud Hiinat, kus hukkus möödunud aastal alla 90 000 inimese, kirjutas guardian.co.uk.

India valitsus kavandab liiklusõnnetuste vähendamiseks mitmeid abinõusid, näiteks soovitakse autodesse paigaldada õhupadjad ja ABS-pidurisüsteem. Samuti võidakse sõidukitesse paigaldada kiirusepiirajad.

Mitmete analüütikute hinnangul pole nendest abinõudest India kaootilises liikluses siiski kasu, sest riigi autojuhid ei kasuta tavaliselt turvavööd.

Delhi Liikluskultuuri Instituudi esindaja Rohit Baluja kinnitusel pole tegelik probleem auto disainis vaid teede olukorras. 85 protsenti surmaga lõppevatest õnnetustest juhtus just jalakäijatega ja jalgratturitega, mitte autojuhtidega.

Baluja sõnul toimub ainuüksi India pealinnas 110 miljonit liikluseeskirjade rikkumist päevas. Tema hinnangul parandaks India liiklusolukorda ainult see, kui riigi autojuhid peaksid läbima õppesõidukursused, mille edukal läbimisel saaksid nad ka load.

IRF esindajate kinnitusel toimub Indias kümme protsenti inimeluga lõppenud liiklusõnnetustest, kuid lootus, et India positsioon riikide edetabelis paraneks on väga väike, sest surmajuhtumite arv näitab pidevalt kasvutendentsi.

Eelmisel aastal hukkus liiklusõnnetustes kokku rohkem kui 1,17 miljonit inimest, üle 10 miljoni inimese sai vigastada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles