Vastavalt täna jõustunud keelule peaksid ka Eestist Turkish Airlinesiga üle Istanbuli USAsse lendavad inimesed arvestama, et mobiiltelefonist suuremaid elektroonikaseadmeid nad enam pardale kaasa võtta ei tohi.
USA keeld moslemimaade lennufirmadele puudutab ka eestlasi
USA keelas tänasest süle- ja tahvelarvutite pardalevõtmise kümnest Lähis-Ida lennujaamast Ühendriikidesse startivatel lendudel, hoiatades, et äärmuslased plaanivad rünnata reisilennukeid elektroonikaseadmetesse peidetud pommidega.
Kõrgete ametiisikute teatel on kaheksa riigi üheksale lennufirmale antud alates täna hommikust 96 tundi aega, et keelata mobiiltelefonist suuremate seadmete pardalevõtmine.
Keeld kehtib otselendudel Ühendriikidesse ja laieneb ka mängukonsoolidele. Kõik seadmed on võimalik ära anda registeeritud pagasisse, mida pardale kaasa võtta ei saa.
Keeld puudutab üheksat lennufirmat: Royal Jordanian, EgyptAir, Turkish Airlines, Saudi Arabian Airlines, Kuwait Airways, Royal Air Maroc, Qatar Airways, Emirates ja Etihad Airways.
Määrusest puudutatud lennujaamad järgmised:
- Mohammed V rahvusvaheline lennujaam, Casablanca, Maroko
- Atatürki lennujaam, Istanbul, Türgi
- Kairo rahvusvaheline lennujaam, Egiptus
- Kuninganna Alia rahvusvaheline lennujaam, Amman, Jordaania
- Kuningas Abdulazizi rahvusvaheline lennujaam, Jeddah, Saudi Araabia
- Kuningas Khalidi rahvusvaheline lennujaam, Riyadh, Saudi Araabia
- Kuveidi rahvusvaheline lennujaam
- Hamadi rahvusvaheline lennujaam, Doha, Katar
- Abu Dhabi rahvusvaheline lennujaam, Araabia Ühendemiraadid
- Dubai rahvusvaheline lennujaam, Araabia Ühendemiraadid
Kuid leidub ka teine versioon, mille kohaselt ei pruugi elektroonikaseadmete keelamise tegelik põhjus olla seotud lendude turvalisusega. USA valitsus on pikalt süüdistanud kolme lennufirmat – Emirates, Etihad Airways ja Qatar Airwaysi – riikide valitsustelt suurte toetuste saamises. Need lennufirmad on tundnud juba kuid muret, et Trump võib nende vastu meetmeid kasutusele võtta.
Keelu alla sattunud lennufirmad kaotavad tõenäoliselt suure osa oma kõige kasumlikumaid kliente – äriklassis ja esimeses klassis reisijaid. Kuna nad lennukites enam töötada ei saa, hakkavad nad tõenäoliselt edaspidi kasutama Ühendriikide lennufirmade teenuseid, kirjutab The Washington Post.