Kas EgyptAiri aastataguse õnnetuse põhjustas inimlik rumalus?

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EgyptAir Airbus A320
EgyptAir Airbus A320 Foto: Kevin Cleynhens/AP/Scanpix

Üks aasta tagasi leidis aset õnnetus Egiptuse lennufirma EgyptAir lennukiga, mis kukkus Vahemerre, võttes elu 56 reisijalt, seitsmelt meeskonnaliikmelt ja kolmelt turvatöötajalt.  

Õnnetuslennuk Airbus A320 lendas 19. mail 2016 Prantsusmaalt Pariisist Egiptusse Kairosse, kuid kadus Vahemere kohal Kreeta saare ja Egiptuse põhjaranniku vahelisel alal radariekraanilt, edastab AFP.

EgyptAiri reklaam
EgyptAiri reklaam Foto: Raphael Satter/AP/Scanpix

Lennukirusud leiti Vahemerest, Egiptuse põhjaosas asuvast Alexandriast umbes 290 kilomeetri kaugusel.

Pardal olnute seas oli 30 Egiptuse ja 15 Prantsuse kodakondsusega reisijat, kokku oli pardal 12 riigi kodakondsusega isikuid.

Pardal olnute pereliikmed Kairos
Pardal olnute pereliikmed Kairos Foto: Amr Abdallah Dalsh/Reuters/Scanpix

EgyptAiri teatel oli selle lennuki kapten Mohammed Shoqeir kogenud piloot, kellel oli seljataga 6275 lennutundi, millest 2101 tundi Boeing A320ga. Kaaspiloot Mohamed Assem oli lennanud 2766 tundi.

Lennuki musta kasti salvestiselt paljastus, et lennuks puhkes tulekahju, mida meeskond üritas enne alla kukkumist kustutada, lisaks käivitusid suitsuandurid.

Õnnetuse uurijad on aasta jooksul toimunud uurimise käigus käinud välja neli teooriat, miks EgyptAiri lennuk alla kukkus.

Üks teooria puudutab terrorismi, üks tehnilist viga, üks piloodi rumalust ja üks reisijate tekitatud ohuolukorda mobiiltelefoni või tahvelarvutiga.

Egiptuse lennuõnnetuse uurijate sõnul ei saa terrorismist mööda vaadata, sest osalt laipadelt leiti lõhkeaine plahvatuse jälgi.

Jaanuaris sõnasid Prantsuse uurijad, et tulekahju võis tekkida mitte reisija nutiseadmete tõttu, vaid kaaspiloodi iPhone’ist või iPadist, mis kuumenes.  

Uurimisel ilmnes fakt, et kaaspiloot oli enne lennuki õhkutõusmist pannud oma nutiseadmed juhtimiskeskuse armatuurlauale, seda kinnitasid ka musta kasti salvestised. Selle tõttu kahtlustatakse, et tulekahju sai alguse kokpitist, kahjustades juhtimissüsteemi, mille tõttu lennuk ei olnud enam juhitav.

Prantslased teatasid mai alguses, et nüüdseks on neil lisaandmeid EgyptAiri lennuki kohta ning tegemist võis olla kaaspiloodi inimliku rumalusega. Kuigi mõnelt egiptlase laibalt leiti kummalisi plahvatus- ja põlengujälgi, ei olnud neid prantslaste surnukehadel.

Egiptuse ja Prantsuse uurijad ei ole õnnetuse põhjustes üksmeelt saavutanud, selle tõttu uurimine jätkub. 

EgyptAir Airbus A320
EgyptAir Airbus A320 Foto: Kevin Cleynhens/AP/Scanpix
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles