Venemaa meelitab Hiinat neile esimest kiirraudteed ehitama

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Moskva ja Peterburi ning Moskva ja Nižni Novgorodi vahel liikuvad rongid Sapsan võivad kihutada kuni 250 kilomeetrit tunnis. Raudteid riigis neile aga ei jagu.
Moskva ja Peterburi ning Moskva ja Nižni Novgorodi vahel liikuvad rongid Sapsan võivad kihutada kuni 250 kilomeetrit tunnis. Raudteid riigis neile aga ei jagu. Foto: Oleg Zoloto/RIA/Scanpix

Samasugune megaprojekt nagu baltlastele Rail Baltic on Venemaa jaoks plaanitav esimene kiirrongiliin Moskvast Kaasanisse. Kui Rail Balticu idee elab tänu Euroopa Liidu rahale, siis Venemaa loodab oma kiirrongile saada raha Hiinast.

800 kilomeetrit pika, Venemaa pealinnast Moskvast Volga äärde Tatarstani pealinna Kaasanisse viiva kiirrongiliini ideega nõustus Venemaa president Vladimir Putin neli aastat tagasi, kui enamik 2014. aasta Sotši taliolümpia objekte oli juba valmis ning Kreml otsis Venemaa majanduse edukuse näitamiseks järgmist suurt ehitusideed.

Kuigi juba siis kõlas kahtlusi, kas sellise kiirraudtee ehitamine on majanduslikult mõttekas, anti projekti väljatöötamiseks roheline tee.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles