Sotsiaalmeedial on Saksamaa valimiskampaanias tähtis roll

Martin Kutti
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saksa Kantsler Angela Merkel selvefoto jaoks poseerimas.
Saksa Kantsler Angela Merkel selvefoto jaoks poseerimas. Foto: Odd Andersen/AFP/Scanpix

Kuigi traditsioonilised valimisplakatid pole valimiste eel Berliini tänavapildist kuskile kadunud, on Saksamaalgi kasutusele võetud uusi meetodeid, et jõuda valimiskampaaniaga võimalikult täpselt sihtgrupini. 

15 aastat tagasi digiõiguste ja -kultuuriga tegeleva blogi netzpolitik.org asutanud Markus Beckedahli hinnangul on tänavused Saksamaa parlamendivalimised esimene kord, kui internetti ja sotsiaalmeediat kasutatakse valimiskampaania loomuliku osana ning uudseid lahendusi ei kasutata eksperimentaalsetel eesmärkidel.

«On aru saadud, et kui internetti ei kasutata, kaotatakse valimised,» ütles Beckedahl eile Postimehele. Samas ei tähenda eksperdi sõnul interneti kasutamine automaatselt head tulemust parlamendivalimistel – sellest on lihtsalt saanud vältimatu osa valimiskampaaniast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles