Uuring: Islandi vulkaanituha tõttu lendude keelamisega toimiti õigesti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Islandi Eyjafjallajökulli liustiku vulkaan
Islandi Eyjafjallajökulli liustiku vulkaan Foto: SCANPIX

Euroopa lennundusametnikud käitusid õigesti, kui keelasid möödunud aastal Islandi vulkaanituha tõttu lennud.

Sellisele järeldusele jõudis Taani-Islandi uurijaterühm, kelle sõnul vulkaanituhk on lennukitele väga ohtlik, kirjutab Helsingin Sanomat.

«Lennundusametnikud pidid otsuse langetama peaaegu olematu informatsiooni põhjal. Kuid õnneks langetasid nad otsuse, mis oli kasuks kõigile,» selgitas uuringurühmas osalenud teadlane Susan Stipp.

Stippi kinnitusel oleks vulkaanilise tuha osakesed võinud lennukimootoritesse sattudes need seisata.

«Olukord oleks sama, kui lennukimootoris oleks nagu liivatorm tekkinud,» lisas uurija.

Teadlased on välja töötanud ka meetodi, mille abil on tuha ohtlikkust mootoritele võimalik kindlaks teha 24 tunni jooksul.

Islandi Eyjafjallajökulli liustiku vulkaan hakkas purskama 14. aprillil 2010. aastal. Tuhapilve tõttu seiskus Euroopas lennuliiklus ligi nädalaks.

Ära jäeti üle 100 000 lennu ning enam kui kümme miljonit reisijat pidi oma reisiplaane muutma.

Tagasi üles