Facebook ja Google räägivad USA kongressile Venemaa sekkumisest

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: FRANCOIS LENOIR/REUTERS

Internetihiiud kavatsevad teavitada sel nädalal kongressi, et Venemaa toetatud sisu, mille sihiks oli mulluste presidendivalimiste ajal USA poliitikat mõjutada, oli algselt arvatust ulatuslikum.

Facebook, Google ja Twitter jagavad eeldatavasti infot selle kohta, mida nad on teada saanud, uurides Venemaa juriidiliste ja füüsiliste isikute võimalikke seoseid seoseid postituste ja reklaamidega ning isegi YouTube'is jagatud videotega.

Facebook ütleb kongressile, et Venemaa allikatest pärit lugusid, postitusi ja muud sisu võis näha umbkaudu 126 miljonit USA kasutajat, kirjutasid Wall Street Journali tehnoloogiauudiste portaal Recode ja muu Ühendriikide meedia.

Kättesaadavus oli kaugelt laiem maailma juhtiva sotsiaalvõrgustiku algsest hinnangust.

Google leidis, et kaks Kremli propagandavabrikuga Internet Research Agency seotud kontot kulutasid mulluse USA valimistsükli ajal kuulutuste ja reklaamide avaldamisele ja otsingutele 4700 USA dollarit, kirjutasid blogipostituses Google'i asepresident Kent Walker ja teabeturbe direktor Richard Salgado.

Reklaamid ja kuulutused ei olnud suunatud selle põhjal, mis osariigis inimesed elasid või millised olid nende poliitilised vaated.

«Nagu teisedki internetiplatvormid, leidsime mõningaid tõendeid meie platvormide väärkasutusest 2016. aasta presidendivalimiste ajal tegelaste poolt, kes olid seotud Venemaa Internet Research Agencyga,» märkisid Walker ja Salgado.

«Kuigi me täheldasime vaid piiratud tegevust meie pakutavates teenustes, jätkame tööd selle täielikuks tõkestamiseks, sest mitte üheski ulatuses sekkumine ei ole vastuvõetav.»

YouTube'is oli kampaaniale tõenäoliselt suunatud 18 kanalit, kus võis näha ingliskeelseid poliitiliselt kallutatud videosid.

Ühtekokku oli üles laetud 1108 seesugust videoklippi kestusega ühtekokku 43 tundi ning neil oli kuni valimisteni 309 000 vaatamist.

Kanalite vaatajaskond oli suhteliselt väike, vaid umbes kolm protsenti neist kogus üle 5000 vaatamise. Kanalid on Walkeri ja Salgado sõnul praeguseks peatatud.

Samas puuduvad tõendid, et Venemaa riiklik telekanal RT oleks manipuleerinud YouTube'iga või rikkunud selle poliitikat.

Informeeritud allika sõnul on Twitter tuvastanud 36 746 ilmselt Venemaaga seotud kontot, mis lõid viimase kolme valimiseelse kuu jooksul automaatselt valimistega seotud sisu.

Need kontod genereerisid umbes 1,4 miljonit valimistega seotud säutsu, millele reageeris umbkaudu 288 miljonit lugejat.

Moskva on eitanud igasuguseid katseid USA valimisi manipuleerida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles