Argentina allveelaeva arvatavas läheduses registreeriti plahvatus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Riigilipud toetussõnumitega Mar del Plata baasi ümbritseval taral.
Riigilipud toetussõnumitega Mar del Plata baasi ümbritseval taral. Foto: AFP/SCANPIX

Argentina mereväe teatel registreeriti kadunud allveelaeva otsingupiirkonnas valju plahvatusega sarnanev heli.

Mereväe kõneisiku sõnul tuvastati Atlandi ookeani lõunaosas ebaharilik lühikese kestvusega sündmus.

Heli registreeriti 15. novembri hommikul kolm tundi pärast aluse viimast sideühendust mereväebaasiga. Arvatav plahvatus toimus marsruudil, mida allveelaev ARA San juan baasi jõudmiseks järgis.

Eile teatas Argentina merevägi mürast, mis registreeriti Lõuna-Atlandil mõni tund pärast viimast sideseanssi kadunud allveelaeva ja selle 44-liikmelise meeskonnaga. Täna kinnitati saadud infot ja avalikustati, et tegu oli ilmselt plahvatusega.

Heli asukoht on piiratud 125 kilomeetri laiuse raadiusega. Juba varem läbi otsitud alale on tagasi saadetud kuus otsingualust.

Plahvatuse tuvastasid USA andurid ja rahvusvahelised agentuurid, mis vastutavad tuumaplahvatuste jälgimise eest.

Teated võivad anda märku kõige hullemast stsenaariumist – allveelaev võib olla rõhu all lõhkenud. Sellest hoolimata jätkatakse otsingutega 44 meeskonnaliikme päästmiseks.

«Kuni meil ei ole täit kindlust, jätkame otsingutega,» sõnas mereväe kõneisik Enrique Balbi.

Allveelaev ei olnud varustatud tuumalõhkepeadega ning Balbi sõnul ei olnud tõenäoliselt tegu tuumaplahvatusega.

Kõneisik ütles ajakirjanikele, et hüdroakustilist anomaaliat märgati umbes kolm tundi pärast viimast ühendust San Juaniga 15. novembril 30 miili (48 kilomeetri) kaugusel selle viimasest teadaolevast asukohast.

Pressiesindaja keeldus varem spekuleerimast teemal, kas tegemist võis olla plahvatusega, kinnitades, et merevägi uurib asja põhjalikult.

Lootus meremehed elusalt leida näib siiski üha hapram. «Me oleme silmitsi väga ohtliku olukorraga ning see halveneb,» jätkas Balbi.

Alates viimasest kontaktist jätkunuks ARA San Juanil hapnikku meeskonna eluspüsimiseks vee all nädal aega. Eile hommikul sai see aeg ümber.

Hoolimata viimase sideühenduse ajal teatatud allveelaeva tehnilisest rikkest, on meeskond võinud siiski ellu jääda, kui alus säilitas võime pinnale tõusta ja oma hapnikuvarusid täiendada.

65 meetri pikkune ja seitsme meetri laiune allveelaev ehitati Saksamaal Thyssen Nordseewerke tehases ja lasti vette 1983. aastal. Alust remonditi ja moderniseeriti 2007. ja 2014. aastal, et pikendada tema kasutusiga veel umbes 30 aasta võrra.

TR-1700 klassi allveelaev oli naasmas rutiinselt missioonilt Ushuaiasse, mis asub Lõuna-Ameerika kõige lõunapoolsema tipu lähistel, oma alalisse baasi Mar del Platas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles