Vaata ja võrdle: Vene brändilogo Eesti rändrahnu vastu (9)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Venemaa uus brändilogo.
Venemaa uus brändilogo. Foto: Kuvatõmmis portaalist

Venemaa avalikkustas 2017. aasta novembris pärast pikka otsustusprotsessi uue versiooni oma riiklikust brändilogost. 

2015. aastal käivitasid Venemaa turismiagentuur ja Vene brändiagentuur võistluse, millele esitati 480 tööd. Kokku pandud komitee valis kümme tööd, mis pandi avalikule hääletusele ning kolm enim hääli saanud pääsesid edasi järgmisesse vooru.

Venema uue brändilogo erinevad versioonid.
Venema uue brändilogo erinevad versioonid. Foto: Kuvatõmmis portaalist

Võitja kuulutati välja läinud aasta novembris ja selleks osutus logo, mille kujundasid Vladimir Lifanov, Ilja Lazutšenkov, Jegor Misnik, Denis Schlesberg ja Erken Kagarov.

Logo on inspireeritud Vene ajaloo ühest vähem tuntud 1913. aastal tekkinud kunstisuunast supermatismist, mille jooni järgides loodi abstraktne versioon Venemaa geograafilisest pinnast.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) all tegutsev disainimeeskond avalikustas pooleaastase töö tulemusena valminud Eesti brändi kontseptsiooni, mille läbivateks elementideks on ühtne kirjatüüp, rohkelt Eestit ja eestlasi kirjeldavad sõnumeid ja ikoone ning läbiva joonena rändrahnude motiiv ja elektroonilisusele viitav täht «e».
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) all tegutsev disainimeeskond avalikustas pooleaastase töö tulemusena valminud Eesti brändi kontseptsiooni, mille läbivateks elementideks on ühtne kirjatüüp, rohkelt Eestit ja eestlasi kirjeldavad sõnumeid ja ikoone ning läbiva joonena rändrahnude motiiv ja elektroonilisusele viitav täht «e». Foto: JAANUS LENSMENT/PM/SCANPIX BALTICS

Eesti palju kära tekitanud rändrahnu kujutav brändilogo avalikustati läinud aasta alguses. Eesti brändi uuendamise protsessi algatasid 2014. aasta lõpus ettevõtjad eesotsas Toiduainetööstuse Liiduga, kes vajasid tuge Eesti ning Eesti ettevõtete tutvustamisel maailmas. Nende hinnangul oli eelmine Eesti bränd Welcome to Estonia suunatud põhiliselt turismisektori reklaamimiseks.

Brändi loomine läks maksma ligi 200 000 eurot. Selle loojaks oli Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) all tegutsev disainimeeskond.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) all tegutsev disainimeeskond avalikustas pooleaastase töö tulemusena valminud Eesti brändi kontseptsiooni.
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) all tegutsev disainimeeskond avalikustas pooleaastase töö tulemusena valminud Eesti brändi kontseptsiooni. Foto: JAANUS LENSMENT/PM/SCANPIX BALTICS
Tagasi üles