Saada vihje

Euroopa transpordivolinik ähvardas Rail Balticu rahastuse peatamisega (8)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rongisõit Leedus.
Rongisõit Leedus. Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Euroopa Komisjoni transpordivolinik Violeta Bulc hoiatas Balti riike leidmaks konsensus Rail Balticu ehitamiseks, vastasel korral võib kahtluse alla sattuda projekti rahastamine.

«Meil on Euroopa Liidu tasandil väga selge reegel: kasuta seda või kaota see. Seal pole muud varianti. On mitmeid teisi projekte, mis sooviksid seda raha kasutada, sest see on väga suur raha,» ütles Bulc eile Vilniuses toimunud arutelul.

Bulci sõnul ei tasu unustada, et projekti kaasfinantseering on 85 protsenti kogumaksumusest ning sellist võimalust ei tohi käest lasta.

«Ma ei hakka ütlema, kellel on õigus ja kellel mitte – me peame leidma lahenduse ja liikuma edasi. Seega palun teid arutada ja omavahel läbi rääkida,» lisas Bulc, kes kutsus ka Poolat üles projektist rohkem osa saama.

1. veebruaril avaldasid Eesti ja Leedu esindajad RB Raili aktsionäride üldkoosolekul ettevõtte juhile Baiba Rubesale umbusaldust, Läti jäi erapooletuks.

Umbusaldusavaldus esitatakse ettevõtte nõukogule, mis otsustab Rubesa jätkumise ühisettevõtte juhina. Järgmine korraline ühisfirma nõukogu koosolek on ette nähtud toimuma märtsi keskel.

Rail Baltic Estonia tegevjuhi Riia Sillave sõnul avaldati Rubesa suhtes rahulolematust erimeelsuste tõttu projekti juhtimises ja leiti, et on vaja teha muutusi.

RB Rail on loodud Rail Balticu projekti keskseks koordineerimiseks. Selle aktsiad kuuluvad võrdsetes osades Eesti RB Rail AS-ile, Läti SIA-le Eiropas Dzelzceļa Līnijas ja Leedu UAB-le Rail Baltica Statyba.

Rail Balticu projekt näeb ette Euroopa rööpmelaiusega raudtee ehitamise Tallinnast Poola-Leedu piirini.

Tagasi üles