Vene lennuõnnetuse võisid põhjustada jäätunud kiirusandurid (4)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaevetööd Vene lennuki õnnetuskohas.
Kaevetööd Vene lennuki õnnetuskohas. Foto: TASS/Scanpix

Pühapäeval 71 elu nõudnud lennuõnnetuse Moskva lähistel võisid põhjustada jäätunud kiirusandurid, mis andsid valeinfot lennuki kiiruse kohta, oletasid eksperdid täna.

«Erakorralise olukorra tekkes lennu ajal võis üks tegur olla väärinfo lennukiiruse kohta piloodi näidikutel, mille põhjustas kiirusandurite jäätumine, kuna nende küttesüsteem oli välja lülitatud,» märkis lennuõnnetust uuriv komitee.

Moskva Domodedovo lennuväljalt startinud reisilennuk Antonov An-148 purunes kokkupõrkel maaga, mitte õhus nagu varem arvati.

«Kohapeal avastatud purustused ja kraater, mille lennuk maasse tekitas, võivad viidata, et lennuk ei purunenud õhus, vaid kokkupõrkel maaga,» ütles operatiivrühma esindaja. «Tundub, et lennuki kütusepaagid olid kokkupõrke ajal täis, võimalik, et need lõhkesid, kui lennuk maapinda tabas.»

Lennufirma Saratov Airlines reisilennuk kukkus alla Moskva oblasti Ramenskoje rajoonis. Lennuki pardal oli 71 inimest, 65 reisijat ja kuus meeskonnaliiget, kellest kõik hukkusid.

An-148 reisijate hulgas oli ka Šveitsi ja Aserbaidžaani kodanik.

Komitee teatel on  pardasalvesti analüüs lõpetatud, analüüsimist ootavad musta kasti andmed.

Kiirusandurite jäätumist peeti tõenäoliseks põhjuseks ka lennufirma Air France reisilennuki hukus 2009. aastal Atlandi ookeani kohal. Katastroofis hukkus 228 inimest.

Kommentaarid (4)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles