Soome ja Norra kaaluvad Euroopat Põhja-Jäämerega ühendava raudtee ehitamist (2)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kirkenesi sadam Norras.
Kirkenesi sadam Norras. Foto: Xinhua/Sipa USA/Scanpix

Soome ja Norra kaaluvad raudtee ehitamist, mis ühendaks Rovaniemit Barentsi mere sadamaga ning millega loodetakse siduda ka Tallinn-Helsingi tunneli idee.

Kaks riiki on otsustanud alustada uuringuid Rovaniemist Vene piiri lähedal asuvasse Kirkenese süvasadamasse kulgeva raudtee ehitamiseks. Ühendus läheks maksma umbes 2,9 miljardit eurot ja see valmiks umbes 2030. aastaks.

«Arktiline raudtee on Euroopale tähtis projekt, mis liidab Põhja-Euroopat, Arktikat ja mandri-Euroopat. Ühendus looks paremad võimalused paljudele põhja-aladel tegutsevatele ettevõtetele,» sõnas Soome transpordi- ja kommunikatsiooniminister Anne Berner.

Põhja-Jäämereni ulatuv raudtee parandaks Soome logistilist positsiooni ja ligipääsetavust ning pakuks Soome kaubaveole alternatiivset marsruuti, järeldasid Soome ja Norra valitsuse tehtud uuringud. Praegu sõltub Soome täielikult Läänemere transpordist.

Soome transpordiministri sõnul seotaks raudteeprojekt Eestit ja Soomet ühendava tunneli projektiga, mis omakorda ühendaks Rail Balticu kaudu Tallinnat Varssaviga.

Paraku näitas uuring, et raudtee ehitamine kahjustaks oluliselt kohalikku looduskeskkonda ja piiraks põhjapõdrakasvatust Norras ja Soomes.

Tõenäoliselt muutub Arktika globaalse soojenemise tõttu üha olulisemaks transporditeeks ning jäävabaks muutuvad veed pakuvad kiiret ja odavamat võimalust kaupade toimetamiseks Aasiasse.

Praegu kulgeb suurem osa Euroopa ja Aasia vahelisest meretranspordist läbi Suessi kanali, mis on oluliselt pikem veetee.

Eelmisel kuul teatas ka Hiina, et kavatseb arktiliste veeteede arengusse panustada.

Eelmise aasta augustis sõitis Vene tanker esmakordselt ilma jäälõhkuja abita Euroopast Aasiasse.

Kommentaarid (2)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles