Sillaehitusinseneri Siim Idnurme hinnangul on selliste varingute põhjuseks, nagu ehitusjärgus jalakäijate silla kokkukukkumine Miamis, tavaliselt eksimused montaažitöödel. «Poolik sild töötab hoopis teisiti kui valmisehitatud sild,» lausus ta.
Eesti insener Florida sillavaringust: liikluse oleks pidanud tööde ajaks peatama
«FIU (Florida rahvusvahelise ülikooli) sild, mis pidi saama selle ülikooli ikooniks, oleks valminuna olnud vantsild, püloon silla keskel. Selles järgus, kui sild varises, vante veel polnud ja silla tööolukord oli hoopis erinev valmis silla tööolukorrast,» selgitas Tallinna Tehnikaülikooli sillaehituse emeriitprofessor Siim Idnurm.
Teadlane oletas, et ilmselt juhtus tööolukorras sillal midagi sellist, mida projekteerijad ei osanud ette näha.
«Ohutustehnikat silmas pidades ei oleks tohtinud sellise ajutises tööolukorras, kui silla all oli nii tihe liiklus, silla tööolukordi mõjutavaid operatsioone teha,» rääkis Idnurm. «Pressi andmetel olevat varem, varisemise päeva hommikul toimunud silla kontrollimine ja väidetakse, et osutus vajalikuks pingetrosside täiendav pingutamine. Selliste tööde korral oleks pidanud sillaaluse liikluse sulgema.»
Idnurme sõnul on traagilisest juhtumist aga võimalik õppida. «Siin näeme, kui oluline ja vastutusrikas on sillainseneride ja -ehitajate töö,» lausus ta.
Siim Idnurm on projekteerinud koos Juhan Idnurmega näiteks Puurmani kaarsilla, Rannu-Jõesuu terasest võrkkaarsilla ja Ihaste silla Tartus.