Venemaa: keeleinspektsioon korraldas Tallinnas ja Sillamäel karistusreide

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Venemaa välisministeerium Moskvas.
Venemaa välisministeerium Moskvas. Foto: SCANPIX

Venemaa Föderatsiooni välisministeeriumi hinnangul on Eesti keeleinspektsiooni kontrollkäike Tallinna ja Sillamäe koolides ning lasteaedades võimalik võrrelda karistusreididega.

«Avaldame kahetsust, et euroliidu noores ja demokraatiale pretendeerivas riigis on hoopis unustatud motivatsiooni roll, aga väga hästi omandatud repressiiv- ja karistusmeetmed,» ütles välisministeeriumi pressiesindaja Aleksandr Lukaševitš tänasel pressibriifingul Moskvas.

«Loomulikult ei vaidlusta keegi ühegi riigi õigust tugevdada oma riigikeele positsioni, aga sellised tegevused ei tohi kahjustada vähemusrahvuste keelelisi õigusi,» lisas Lukaševitš.

Sellega kommenteeris Lukaševitš teateid sellest, et Eesti keeleinspektsioon saatis riigikeele eksamile 30 venekeelsete Tallinna gümnaasiumite õpetajat ning 80 Sillamäe lasteaiakasvatajat.

«Keeleinspektsiooni hiljutised reidid venekeelsete koolide ja koolieelsete asutuste suhtes illustreerivad taas kord seda, kuidas Eesti nõndanimetatud integratsioonipoliitika on tegelikult suunatud mittepõlisrahvusest elanikkonna assimileerimisele,» leidis Lukaševitš.

Vene diplomaat juhtis tähelepanu ka sellele, et Eesti võimud «ignoreerivad endiselt asjakohaste rahvusvaheliste struktuuride, kaasa arvatud ÜRO rassilise diskrimineerimise komitee, arvukaid soovitusi, mis avaldas 2010. aasta septembris arvamust keeleinspektsiooni rolli ümbermõtestamise vajadusest».

Venemaa välisministeeriumi pressiesindaja avaldas lootust, et Euroopa Julgeoleku- ja Koostööorganisatsiooni (OSCE) rahvusvähemuste ülemkomissari Knut Vollebæki juunisse kavandatud Eesti-visiidil «antakse objektiivsed hinnangud Eesti võimude poliitikale humanitaarvallas, kaasa arvatud keeleinspektsiooni tegevusele».

Tagasi üles