Saksa postiettevõte Deutsche Post müüs ajakirjanduse väitel inimeste isiklikke andmeid Vabadele Demokraatidele (FDP) ja Kristlik-Demokraadlikule Liidule (CDU).
Deutsche Post müüs Saksa parteidele kliendiandmeid (2)
Väidetavalt jagas ettevõte parteidega anonüümseks muudetud kujul enam kui miljardit infoühikut, kirjutas ajaleht Bild am Sonntag.
Parteid olla isiklikke andmeid hankinud Deutsche Posti tütarettevõtte vahendusel 2017. aasta valimiste kampaania aja. Ajalehe väitel on endine riigiettevõte müünud andmeid parteidele aga oma tütarettevõtte kaudu juba alates 2005. aastast.
2017. aastal olevat kantsler Angela Merkeli partei CDU ja FDP maksnud tänava täpsusega edastatud andmete eest firmale viiekohalise summa.
Mõlemad parteid on vastavate lepingute olemasolu kinnitanud, postiasutus ajakirjanduse päringutele aga vastata ei soovinud.
Vastavalt ajalehe käsutusse jõudnud dokumentidele on küll parteidele edastatud andmed anonüümsed, kuid et info hulk on sedavõrd suur, siis andmeid kombineerides olevat nende põhjal võimalik vähemalt kuue majapidamisega hoonete puhul välja selgitada sealsete elanike erakondlikke eelistusi.
Sisekasutamiseks mõeldud Deutsche Posti brošüüris seisab järgmine lõik: «Iga maja kohta valimisringkonnas määratakse kindlaks iga partei toetamise tõenäosus (number vahemikus 1–100). Ligikaudu 20 miljoni maja kohta kokku 34 miljoni leibkonnaga kogu Saksamaal on saadaval rohkem kui üks miljard ühikut informatsiooni.»
Muuhulgas sisaldavat andmestik teavet ostujõu, pangakäitumise, soo, vanuse, hariduse, elutingimuste, pere koosseisu, elukoha piirkonna ja sõiduki omamise kohta. Ajalehe väitel ostab Deutsche Post seejuures ka andmeid teistelt asutuselt ise sisse.
Oma kodulehel reklaamib Deutsche Post eri sihtgruppidele suunatud andmeteenuse pakkumist.