Eile tutvustati Hiinas rahvusvahelistele ajakirjanikele uut kiirrongi Pekingi-Shanghai liinil.
Hiina tutvustas uut kiirraudteed
300 kilomeetrise tunnikiirusega sõit oli CNNi teatel erakordselt sujuv ning nüüdsest saab 1318 km pikkuse vahemaa rongiga läbitud vähem kui viie tunniga.
Varem kestis rongisõit pealinnast Shanghaisse poole kauem, kuid kolme aastaga valmis ehitatud kiirraudtee liini tõotab nüüdsest saata erakordne populaarsus.
Pilet kahe suurlinna vahelisel liinil maksab teises klassis umbes 60 eurot, mis on poole odavam kui turistiklassi lennupilet kahe linna vahel.
Ametlikult hakkab liin tööle ülehomme 30. juunil.
«See on pikim kiirraudtee ajaloos, mis on ehitatud ühes faasis maailma kõrgeimatele tehnoloogilistele standarditele vastavalt,» teatas raudteede aseminister Hu Yadong juuni alguses.
«See muudab Hiina konkurentsivõimelisemaks. See annab inimestele rohkem võimalusi liikumiseks sinna, kus tööd on,» analüüsis Šanghais asuva Hiina Euroopa Rahvusvahelise Ärikooli professor Tom Callarman.
Paari aastaga on Hiinas suudetud ehitada 8300 km kiirraudteed.
Tohutu investeering ja raudtee ülikiire ehitus on aga tõstatanud turvalisuse küsimuse.
«Mida kiirem ei tähenda seda parem,» tõdes Shanghai Tongji Ülikooli raudteede professor un Zhang, kes on pikalt ministeeriumile nõu andnud. «Peame võtma arvesse turvalisuse, majanduse ja keskkonna mõjud. Strateegiliselt saame tööstuses rääkida suurest hüppest edasi, kuid taktikaliselt peame asju tegema samm-sammult.»