Vene eksperdid suhtuvad skeptiliselt Prantsuse kopterikandja Mistrali «russifitseerumise» projekti ehk laevade ehitamisesse Venemaa tehastes, kirjutab RBK-Daily.
Vene eksperdid suhtuvad Mistrali russifitseerumisse skeptiliselt
«Vaevalt küll, et Mistralite ostmine või koguni nende ehitamine Venemaa laevatehases lahendab ära Vene laevaehitustööstuse tehnoloogilise mahajäämuse probleemi,» rääkis investeerimisfirma BFA analüütilise osakonna juht Deniss Demin.
Lisaks sellele säilitavad Vene laevaehitajad tema sõnul sõltuvuse välismaisest litsentsiomanikust.
Tekkinud olukord on aga kasulik Peterburi Admiraliteedi laevatehasele, kuna Demini sõnul «pääseb see ligi tootmise organiseerimise läänelikele standarditele ja projekteerimise kaasaegsetele tehnoloogiatele».
Venemaa Ühendatud Laevaehituskorporatsiooni (OSK) president Roman Trotsenko rääkis täna Peterburis, et dessantlaeva ehitamine saab alguse detsembris Admiraliteedi laevatehases.
Vastavalt sõlmitud lepingule valmistab OSK 40 protsenti kahest esimesest dessantlaevast. Firma teeb valmis ahtriosad ja saadab need Prantsusmaale. Praeguste oletuste järgi valmivad kolmas ja neljas laev täies mahus Venemaal.