Vene allveelaeva ohvitser ei usu madruse süüd

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Allveelaev Nerpa ohvitseri matused.
Allveelaev Nerpa ohvitseri matused. Foto: AFP / Scanpix

Vene allveelaeval väidetavalt 20 inimese hukkumise põhjustanud madruse süüd ei usu tema kaaslased, kelle arvates avaldati mehele tunnistuste andmise ajal survet.

«Me ei usu, et ta võis kas kogemata või teadlikult käivitada tuletõrjesüsteemi,» vahendas Interfax ühe allveelaeva Nerpa ohvitseride sõnu.

Ohvitseri sõnul on ta koos kahtlustatavaga teeninud juba 2003. aastast ning tegu pole mitte kollanoka, vaid kogenud spetsialistiga. Ohvitser rõhutas, et tunneb madrust hästi, nad suhtlevad perekonniti ning nende lapsed kasvavad koos.

«Me ei usu, et tema on süüdi, ja kardame, et tunnistusi andis ta surve all,» sõnas ta. Ohvitseri sõnul viidi mees eile tunnistusi andma ning pole siiani tagasi tulnud.

Varem oli välja pakutud versioon, et tragöödia võis põhjustada ebaõnnestunud tuletõrjesüsteemi uuendamine. Ühe pealtnägija, treial-montöör Viktor Rihvki sõnul ei käivitata sealset tuletõrjesüsteemi käsitsi, nagu teistes allveelaevades, vaid automaatselt.

«Varem käivitati kõigil allveelaevadel neid süsteeme käsitsi, alles pärast käsku,» rääkis ta ajalehele Kommersant. Anti korraldus lülitada sisse hingamisaparaadid ja alles pärast seda käivitati kustutussüsteem, lisas ta. «Aga nüüd antakse korraga nii avariihäire kui ka hakatakse freooni laskma,» lisas ta.

Allveelaeva Nerpa konstrueerinud Peterburi büroo Malahit kinnitusel aga ei ole tulekustutussüsteemi automaatne käivitamine võimalik. Nende kinnitusel ei käivitu süsteem ilma inimese abita.

«Tuletõrjekustutussüsteemi võib käivitada distantsilt, aga mitte automaatselt. Sageli aetakse automaatne käivitamine segi distantsilt, kusagilt keskpuldist käivitamisega,» sõnas teine ekspert, konstruktor Dmitri Romanov ajakirjanikele. Tema arvates tegi vea keegi üleandmismeeskonnast või tekkis viga montaaži ajal.

8. novembril hukkus Jaapani meres 20 allveelaeval olnud inimest ja 21 vajasid haiglaravi, kui ootamatult käivitus laeva katsetuse ajal tulekustutussüsteem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles