Kaaslaste matusel vahistati veel üks vene allveelaevnik

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
40 000 elanikuga Bolšoi Kamni linnakeses toimunud kolme allveelaeval Nerpa hukkunud mehe matustele kogunes ligi 20 000 inimest.
40 000 elanikuga Bolšoi Kamni linnakeses toimunud kolme allveelaeval Nerpa hukkunud mehe matustele kogunes ligi 20 000 inimest. Foto: ITAR-TASS/ScanPix

Eile vahistati kaaslaste matusel veel üks allveelaevnik, kes oli 20 inimese elu nõudnud õnnetuse hetkel tuumaallveelaeval Nerpa valves.

Väljaande Kommersant andemetel oli vahistatud Aleksei Vassiljev õnnetuse hetkel vahis koos Dmitri Groboviga, keda kahtlustatakse 20 inimese elu nõudnud tuletõrjesüteemi käivitamises.

Mitteametlikel andmetel võeti Vassiljev vahi alla kolme allveelaeval hukkunu matustel Bolšoi Kamni linnakeses. Milles madrust kahtlustatakse, pole esialgu teada.

Eile teatas prokuratuur, et uurimise käigus on kindlaks tehtud isik, keda kahtlustatakse tulekustutussüsteemi omavolilises käivitamises. Hiljem selgus, et kinni on peetud üleajateenijast madrus Dmitri Grobov, keda süüdistatakse kahe või enama inimese surma põhjustamises ettevaatamatuse tõttu.

Võimud otsivad patuoinast

Paljud allveelaeva Nerpa meeskonna liikmed aga on veendunud, et tuletõrjesüsteem käivitus tehnilise vea tõttu.

«Ma võin uskuda inimlikku eksimusse, kui freooni oleks lastud ühte sektsiooni, aga seda lasti nii esimesse kui teise sektsiooni. Selleks, et inimene suudaks käivitada tulekustutussüsteemi korraga kahes sektsioonis, peab ta olema mustkunstnik,» rääkis mitšman Denis Koševarov.

Laevaehitajate sõnul tuleb aga süsteemi käsitsi käivitamiseks avada kümmekond klappi. «Vaevalt, et madrus oleks seda teinud teadmatusest või kogemata. Seda enam, et mitmekesi koos olles oleks kaaslased teda takistanud,» rääkis laevaehitaja.

Endise allveelaeva kapteni Nikolai Markovtsevi sõnul võiks freooni elusektsiooni lasta vaid kas «idioot või diversant».

«See on vene tradistioon - leida patuoinas. Riigile pole kasulik tunnistada, et meil on probleeme tehnoloogiaga. Seda enam, kui relvastus läheb välismaale,» ütles ta.

Õnnetus toimus 8. novembril Jaapani meres tuumareaktoriga aluse katsetusel. Vene allikate kohaselt läks teadmata põhjustel lahti allveelaeva tulekustutussüsteem, mis täitis ninaosas asuvad sektsioonid freoongaasiga.

Freoon surub ruumist välja hapniku ning seetõttu pole mõeldud kasutamiseks ruumides, kus viibib ilma hingamisaparaadita inimesi. Aluse pardal oli 208 inimest, kellest vaid 81 olid sõjaväelased.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles