Prantsusmaal avaldati Air France`i 2009. aasta lennuõnnetuse uurimisraport.
Air France´i lennuõnnetuse uurimisraport avaldati
Uurijate kinnitusel paljastab raport täpse informatsiooni, miks Air France`i lennuk Airbus A330-200 Atlandi ookeani kukkus, edastab AFP.
Esialgsetel andmetel kestis lennuki ookeani kukkumiseni viinud sündmustejada vaid neli minutit.
Lennuk sattus tormi ning tekkis elektririke. Piloodid said anduritelt vastuolulisis andmeid lennuki kiiruse ja kõrguse kohta. Selle tõttu ei langetatud õigeid otsuseid.
Air France`i lennul 447 oli 228 inimest, kellest 216 olid reisijad ja 12 meeskonnaliiget. Kõik nad hukkusid.
Lennuk oli teel Rio de Janeirost Pariisi.
Air France'i Airbus A330-200 startis kell 19.03 kohaliku aja järgi Rio de Janeiro Galeão rahvusvahelisest lennujaamast.
Lennuk väljus Brasiilia radarite vaateväljast kell 1.50 Fernando de Noronha saarestikust põhja pool. Viimane teade lennukist saadi kell 2.14, kui lennuk saatis automaatse teate elektrisüsteemi rikke kohta.
Lennuk jäi kadunuks Atlandi ookeani kohal 1. juunil 2.14 ja 2.29 vahel.
Lennuki kere jäänused avastati sonari abil 3. aprillil 2011. aastal. Need on 3,8 – 4 kilomeetri sügavusel. 26. aprillil leiti lennuki pardasalvestise ehk musta kasti tühi konteiner.
Musta kasti mäluplokk leiti 1. mail 2011 ja toodi pinnale. Pilootide kabiini helisalvesti leiti 2. mail 2011 ning toodi pinnale järgmisel päeval.
16. mail 2011 teatasid selle lennuõnnetuse uurijad, et ligi kaks aastat mere põhjas olnud lennuki pardasalvestite info õnnestus lugeda.