Venemaa avaliku arvamuse kujundamisel kasvab sarnaselt muule maailmale üha enam sotsiaalvõrgustike ja ajaveebide roll, leiab Vene sotsioloog Igor Zadorin.
Sotsioloog: Vene avalikku arvamust kujundab üha enam sotsiaalmeedia
«Roll on suur ning muutub üha suuremaks, mida enam üha suuremad ja erinevamad sotsiaalsed grupid internetis ja sotsiaalvõrgustikes kohanevad,» kinnitas Venemaa üht tuntumat sotsioloogiliste uuringute keskust TsIRKON juhtiv Igor Zadorin intervjuus BNSile.
Tema sõnul on võimalik, et juba mõne aasta pärast kuulub just sotsiaalvõrgustikele ja nende moderaatoritele – juhtivatele publitsistidele ja blogijatele – õigus nimetada end neljandaks võimuks.
«On loomulik, et poliittehnoloogid kasutavad neid vastava ideoloogia edastuskanaleid üha laialdasemalt,» tõdes Zadorin.
Tema hinnangul puudutab see suuremal või vähemal määral ka Vene-Balti suhteid, suhtlust nende riikide elanike vahel ning Baltimaade kuvandi kujunemist.
«Ent sellel protsessil on omad piirid. Praegu pole globaalsete ja üleriigiliste sotsiaalvõrgustike potentsiaal veel ammendunud. Ent ma oletan, et selle sotsiaalse aktiivsuse vormi asemele tuleb klubiformaat, mis tähendab, et arenema hakkavad lokaalsed võrgud, mis on piiritletud kitsamate inimrühmadega, milles inimesed üksteist enam usaldavad. Mingil hetkel võib tekkida ka loomulikkuse – offline'i ehk elava suhtluse trend,» selgitas sotsioloog.
«Niipea, kui usalduse tase sotsiaalvõrgustike suhtes langema hakkab – aga ajaga hakkab see langema, kuna eufooria ja hurm asenduvad väsimuse, apaatia ja isegi vihaga – hakkab virtuaalsete sotsiaalvõrgustike poliittehnoloogiline potentsiaal alanema,» lisas ta.
1989. aastal loodud TsIRKON keskendub uuringute korraldamisele, poliitilisele ja juhtimisalasele konsultatsioonile ning avalikele suhetele. Kodulehekülje info kohaselt on tellijate seas ka presidendi administratsioon ning föderaalkogu. Zadorin juhib ka rahvusvahelist uurimisagentuuri Euraasia monitor, mis mõõdab regulaarselt postsovetliku ruumi elanike sotsiaalseid meeleolusid.