Hiina ja Venemaa ehitavad üles Põhja-Korea transpordisüsteemi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Viimastel kuudel on Põhja-Korea püüdnud suhteid soojendada nii Hiina kui ka Venemaaga, et tuua riiki rohkem välisinvesteeringuid ja ehitada üles iganenud transpordisüsteemi.

Kõrged Põhja-Korea ametnikud ütlesid eile, et nii Hiina kui ka Venemaa on investeerinud märkimisväärseid summasid riigi põhjaosa infrastruktuuri arendamisse. Peamiselt huvitab mõlemat riiki Põhja-Korea idakalda Rasoni ala, täpsemalt Rajini ning Songboni linnade sadamad. Tegemist on kinnise rajooniga, kus asuvad riigi sõjaväebaasid, aga ka üks peamisi kavandatavaid riigi majandustsoone. Välismaalasi pole sinna kümnendeid lubatud, vahendab Reuters.

Kim Jong-ili visiidid Pekingisse ja Moskvasse on analüütikute hinnangul kantud ka asjaolust, et humanitaarabi ja majanduslik toetus USAlt ja Lõuna-Korealt on kokku kuivanud. Seda peamiselt seetõttu, et Põhja-Korea on rahvusvahelisest survest ja üleskutsetest hoolimata jätkanud nii oma tuumaprogrammi väljatöötamist kui ka raketikatsetusi.

Reutersi andmeil on viimase 15 kuu jooksul Kim Jong-il külastanud neljal korral Hiinat ja naases just Venemaa visiidilt.

Sel nädalal lubasid Põhja-Korea võimus grupi ajakirjanikke Rasoni alale, eesmärgiga näidata selle potentsiaali ja meelitada ligi välisinvesteeringuid ning välisvaluutat.

Hiina ehitab hetkel Põhja-Koreas raudteed oma piirilt Rasoni alale, sama teeb ka Venemaa. Hiinlased tegelevad ka kivisöejõujaama rajamisega, et leevendada energiapuudujääki, mis riigis on suur.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles