Taani ja Saksamaa vahele rajatakse hiigeltunnel

Inna-Katrin Hein
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taani ja Saksamaa vahele rajatakse hiigeltunnel. Satelliidipildil Saksamaa Fehmarni saar ja  Taani Lollandi saar
Taani ja Saksamaa vahele rajatakse hiigeltunnel. Satelliidipildil Saksamaa Fehmarni saar ja Taani Lollandi saar Foto: Wikipedia.org

Taani firma plaanib ehitada 18 kilomeetri pikkuse veealuse maanteetunneli, mis ühendaks Taani Rødby ja Saksamaa Puttgardeni.

Saksamaa Fehmarni saare ja  Taani Lollandi saare vahele on ühendust plaanitud juba 2007. aastast, edastab Helsingin Sanomat.

Uue tunneli rajamine annab tööd umbes 6000 inimesele.

Põhjamaade suurim infrastruktuuriprojekt käivitatakse 2014. aastal ning see arvatakse valmivat 2020. aastal. Tunneli maksumuseks võib kujuneda 5,1 miljardit eurot.

Tunnelisse tuleb nii raudtee kui maantee. Taani ja Saksamaa vahele plaanitav tunnel tuleb kolm korda pikem kui seni pikim veealune tunnel, mis on San Francisco lahe alt kulgev metrooliinitunnel.

Tunneliprojekti põhitegijad on Taani firma Ramböll, Suurbritannia Arup ning Hollandi TEC.

Praegustel andmetel võtab Taani enda kanda kõik suuremad ehituskulutused. Taani riik tagab selleks laenud.

Saksamaa katab rahaliselt väiksema osa ning raudtee lõppjaama rajamise Saksamaa poolel. Saksamaa kulutused jäävad 800 miljoni ja 1,7 miljardi euro vahele.

Saksamaa ei soovi sellesse projekti väga suurt summat investeerida, kuna riigi ida- ja lääneosa teedevõrgustik vajab uuendamist.

Kui see tunnel valmis on, siis pääseb Taani pealinnast Kopenhaagenist maanteed mööda Saksamaale Hamburgi umbes kolme tunniga. Praegu kulub selleks 4,5 tundi.

Rambölli esindaja Susanne Kalmar Pedersen kirjeldas tunneli suurust järgmiselt: «Mont Blanci alt kulgev tunnel mahub ühte meie neljast tunnelist».

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles