EL tõhustab välismaal liikluseeskirja rikkunud juhtide trahvimist

Kajar Kase
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirusemõõtja
Kiirusemõõtja Foto: Liis Treimann

Europarlament toetas eelnõud, mis peaks muutma efektiivsemaks teistes ELi riikides liiklustrahvi saanud juhtide karistamise.


Ettepanek näeb liikluseeskirjade rikkumisest teavitamiseks ette elektroonilise andmevahetusvõrgu loomise.

Pärast liikluseeskirjade rikkumist edastatakse sõiduki registreerimisnumber ning muu isiklik teave kontrollimiseks päritoluriigile.

Pärast kontrollimist saadab pädev asutus sõiduki omanikule rikkumisteatise, milles palutakse trahvi maksmist. Parlamendi poolt vastu võetud muudatusettepanek tagab, et seejuures tagatakse isikuandmete kaitse.

Eeskirju rikkunud sõiduki omanikule saadetavas rikkumisteatises nimetatakse rahalise karistuse summat, kõige otstarbekamat makseviisi, kuupäeva, mil see peab olema tasutud, rikkumisteatise sisu vaidlustamise ja rahalise karistuse määramise otsuse peale kaebuse esitamise võimalusi ning teavet vaidlustamise ja kaebuse esitamise korra kohta.

Samuti teavitatakse omanikku sellest, et juhul kui ta ei kavatse trahvi maksta, peab ta täitma kindlaksmääratud ajavahemiku jooksul vastuse vormi.

Lisaks teavitatakse omanikku sellest, et mis tahes maksmisest keeldumisest teatatakse tema elukohariigi pädevale asutusele otsuse täideviimiseks.

Ettepanek hõlmab kiiruseületamist, joobes juhtimist, turvavöö kinnitamata jätmist või punase tule alt läbisõitmist mõnes teises liikmesriigis ning ka juhi koduriigis.

Euroopa Komisjoni läbi viidud uuringud on näidanud, et liiklusõigusrikkumistes osalenud teistes riikides elavate isikute osakaal on kõrgem kui nende osakaal riigi maanteeliikluses, eriti kiiruseületamisel.

Nendele juhi elukohariigist erinevate liikmesriikide pinnal toime pandud rikkumistele järgnevad aga kõige sagedamini täide viimata karistused.

Saadikud märgivad, et «see suhteline karistamatus võib nõrgendada liiklusohutuse eesmärke, õhutades juhte riiklikke liiklusmäärusi mitte järgima, sest neil on tunne, et nad on karistuste eest kaitstud.»

2001. aastal hukkus praegu ELi liikmeteks oleva 27 riigi teedel 54 000 inimest. EL on endale võtnud eesmärgiks vähendada liiklusõnnetustes hukkunute arvu 2010. aastaks 50 protsenti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles