Luksbrändid sõidavad hiinlaste seljas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Euroopas ostavad luksuslikku brändikaupa praegu peamiselt turistid Hiinast.
Euroopas ostavad luksuslikku brändikaupa praegu peamiselt turistid Hiinast. Foto: SCANPIX

Luksbrändide aktsiahinnad kaotavad üleilmse majanduslanguse hirmu käes oma sära, ohustatud on isegi kunstipäraste käekottide osturalli Hiinas.

Brittide Burberry, mille aktsiad on alates juulist viiendiku võrra vajunud, sai siiski hakkama hiilgava teise kvartaliga, mis upitas aktsiahinda 7 protsenti ülesmäge.

Hiina nõudlus, mis annab 10 protsenti grupi kasumist, ei näita mingeid aeglustumise märke. Sellele vaatamata on firma pannud valmis muljetavaldavad tagavaraplaanid.

Vältimaks 2008-2009 aastate rasket maandumist on turustuskanalid varustatud kõrgtehnoloogiliste lahendustega, hangitud on ka hulgaliselt hulgimüügilepingud – mis tähendab, moehiiglane peaks suutma majandustrendide muutustele kiiremini reageerida.

Samas kahtlevad analüütikud ikkagi, kas grupp suudab kriimustusteta pääseda, osutades tõsiasjale, et Burberry müük nii Londonis kui Euroopas seisab paljuski rikaste turistide õlul.

Just sellised šoppajad tunglevad ka Londoni lukskaubamajas Harrodsis, mis kuulub Katari varafondile Qatar Holding.

Viimane avaldas samuti sel nädalal oma müügitulemused: esmakordselt kaubamaja ajaloos murdis kogumüük läbi 1 miljardi naela barjäärist, kantuna heldelt kulutavate välisturistide ja ümbritsevates Mayfairi, Belgravia ja Chelsea eliitrajoonides elavate «internatsionaalide» ostudest.

Ostlejate edetabeli tipus troonivad jätkuvalt hiinlased, kelle käibemaksutagastuse nõuetest selgub, et üksikkliendi kulutusi kogunes keskmiselt 3500 naelsterlingit poekülastuse kohta.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles