Uus-Meremaa keskkonnakatastroofis joostakse ajaga võidu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Mari Kamps
Copy

Uus-Meremaa Põhjasaare lähistel 5. oktoobril karile sõitnud konteinerlaeva MV Rena mahutitest on välja pumbatud 70 tonni kütust.

Sile meri on võimaldanud päästetööde läbiviimist eilsest saadik, vahendas Reuters. Meteoroloogiajaam ennustab aga tugeva tuule saabumist ja kõrgeid laineid, mis kardetavasti lõhuvad laeva päris ära.

Päästemeeskonnad viisid täna laevale täiendavas koguses pumpi, et elavda pastasarnaseks massiks muutunud kütteõli pumpamist.

Laeva mahutites on 1000 tonni kütust, merre on seda lekkinud 350 tonni. Laev on vajunud pahasti ühele küljele viltu.

Päästetöid juhtiva firma väitel on päris kindel, et lainetuse suurenedes hakkab Renast taas merre kütust lekkima.

Laeva vöör on karil kinni. Lainetuse suurenedes on väga tõenäoline, et laeva murdub pooleks Renat keskelt läbiva prao juures ja ahtriosa upub meresügavusse.

Täna said kokku Uus-Meremaa valitsuse ja konteinerlaeva rentinud Mediterranean Shipping Company esindajad. Firma nõustus osalema katastroofi likvideerimistööde finantseerimisel, kuid õnnetuses omale vastutust ei võta.

MV Rena kapten ja tüürimees astuvad kolmapäeval kohtu ette, et seista silmitsi mereturvalisuse ohustamist puudutavate süüdistustega.

Tagasi üles