Saksa sõjavägi (Bundeswehr) tuli hiljutisel Saksamaal Kölnis toimunud videomängude messil Gamescom 2018 välja uue reklaamikampaaniaga, millega loodeti noori arvutimängudest huvitatud inimesi teenistusse meelitada.
Saksa sõjavägi üritas kahtlase kampaania abil arvutimängureid värvata
Väljas olid plakatid, millel oli kujutatud lahingvarustuses ja raskerelvadega noori ning tugevaid mehi. Juures olid mängurite jaoks atraktiivsed hüüdlaused «Multiplayer oma parimas vormis» ja «Pole olemas rohkem avatud maailma».
Schon unsere Werbung zur #Gamescom gesehen?
— Bundeswehr (@bundeswehrInfo) August 22, 2018
Wir wollen zum Nachdenken darüber anregen, was wirklich zählt: Krieg spielen oder Frieden sichern?#Gamescom2018 #GC18 #Bundeswehr pic.twitter.com/SL5X6C1vBA
Kuigi Bundeswehr lootis, et uue kampaania abil tekiksid järjekorrad värbamiskeskuste uste taha, suudeti sellega hoopis noori mängureid solvata. Arvutimängurite kogukond süüdistab Bundeswehri valede signaalide saatmises.
Üks kasutaja väitis Twitteris, et Bundeswehr ei peaks enam videomänguritele mõeldud üritustel kunagi välja tulema: «Sõda või rahu säilitamine pole mängudega seotud! Mäng on mäng ja see peab pakkuma vaid meelelahutust. Ärge ajage seda sassi!»
Just my opinion: #bundeswehr should not place ads at #Gamescom or any other game event anymore. War, or „preserving peace“ has nothing in common with games! A game is only a game and should entertain. Don’t mix that up!
— Bernhard Keprt (@bernhard_keprt) August 23, 2018
Kriitikat sai Bundeswehr sotsiaalmeedias veelgi. Teine kasutaja küsis: «Mida tunnevad kuulide läbi hukkunud Bundeswehri liikmete perekonnad või relvastatud Bundeswehri sõdurite perekonnad selle reklaami tõttu?»
Järgmine protesteerija väitis: «Me oleme mängurid, mitte tapjad. Inimese ja piksli tapmine pole sama.»
Gamescomi kõrval on plakatid üles pandud ka mujal Kölnis. Bundeswehri kõneisik ütles reklaamikampaaniat kaitstes avalik-õiguslikule kanalile WDR: «Nagu ka teised tööpakkujad, soovime meiegi jõuda noorte inimesteni, kes on huvitatud ITst ning pakkuda neile karjäärivõimalusi Bundeswehris.» Kõneisiku sõnul sooviti Gamescomil reklaami tehes panna noored inimesed oma tuleviku peale mõtlema.
Isegi täna, rohkem kui 70 aastat pärast Teise maailmasõja lõppu, on sõjaväeline karjäär Saksamaal ebapopulaarne. Kuna ajateenistus kaotati seal 2011. aastal, on teenistuses liiga vähe inimesi. Uuesti hakati teenistujate arvule tähelepanu pöörama pärast Krimmi annekteerimist Venemaa poolt 2014. aastal.
Eelmisel aastal teatati, et teenistujate arv soovitakse praeguselt 179 000 tegevväelaselt 2024. aastaks 200 000 peale viia.
Noorte inimeste värbamiseks on tehtud internetis värbamiskampaaniat, mis on ära teeninud nii vasakpoolsete kui ka laste õiguste eest seisjate pahameele. Eelmisel aastal kulutas Bundeswehr uute teenistujate värbamiseks 35 miljonit eurot.