Briti armee kutsub värbamiskampaaniaga oma ridadesse «lumehelbekesi» (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Briti armee uus värbamiskampaania püüab meelitada oma ridadesse nn lumehelbekesi.
Briti armee uus värbamiskampaania püüab meelitada oma ridadesse nn lumehelbekesi. Foto: Army Jobs

Briti sõjavägi on võtnud oma täna alanud uue värbamiskampaania keskmesse omadused, mida heidetakse ette praegustele noortele ning kutsub nn lumehelbekesi, telefonisõltlasi, arvutimängureid, selfie’de tegijaid, klassitolasid ja enesekeskseid millenniumi põlvkonna esindajaid armeega liituma, rõhutades, et just seal osutuvad nende tihtipeale nõrkusteks peetavad iseloomujooned tugevusteks.

Kampaaniaplakatid kiidavad mängusõltlasi nende tahtejõu eest, nn telefonizombisid keskendumisvõime pärast, vaid enesele mõtlevaid milleniumilapsi eneseusu tõttu ning nn lumehelbekesi nende kaastundlikkuse eest.

Briti armee uus värbamiskampaania on suunatud 16-25-aastastele noortele.
Briti armee uus värbamiskampaania on suunatud 16-25-aastastele noortele. Foto: Army Jobs

Plakatitel kuulutatakse kunagiste Esimese maailmasõja aegsete värbamiskuulutuste vaimus, et «Sinu armee vajab sind». Toona kasutatud plakatitel näitas sel ajal sõjaministri ametis olnud lord Herbert Kitchener sõrmega möödakäijate suunas, teatades nõudlikult: «Sinu riik vajab sind.»

Esimese maailmasõja aegne värbamisplakat.
Esimese maailmasõja aegne värbamisplakat. Foto: Rights Managed / Mary Evans Picture Library
Briti armee uus värbamiskampaania püüab meelitada oma ridadesse nn lumehelbekesi.
Briti armee uus värbamiskampaania püüab meelitada oma ridadesse nn lumehelbekesi. Foto: Army Jobs

Nüüdses Briti armee värbamiskampaanias on lisaks plakatitele valmistatud ka teleklipid.

Ühes neist on näha videomängu mängivat teismelist, kelle isa kurdab, et poiss on lausa ekraani külge liimitud. Selle vahele näidatakse kaadreid elevandist mööda sõitvatest sõduritest, kes on salaküttimise vastasel missioonil, ning sõdureid aitamas katastroofipiirkonnas inimesi rusudest välja.

Mundrimehed kuulutavad, et just pühendunud mänguritele omased vastupidavus ja pühendumus on need, mida armee vajab.

Teises teleklipis on näha, kuidas ülemus sõimab kaubanduskeskuse töötajat aeglaseks millenniumilapseks. Ostukärusid lükkavalt alandatud töötajalt hüppab pilt helikopterile, mis kihutab üle metsas jooksvate ja seejärel objekti ründavate sõdurite peade ning saatetekst kuulutab, et täiuslikkusejanu ja kannatlikus on sõjaväes hinnalised omadused.

Briti armee ägab tõsise tööjõu puuduse käes: eesmärgiks seatud 82 000 inimese suurusest liikmeskonnast on puudu koguni 5000 inimest. Nüüdne kampaania on sunnatud 16-25-aastastele noortele ning reklaame kokku pannes on püütud arvestada, et noored soovivad leida tööd, millel on nende silmis otstarve.

Tagasi üles