Daimler matab Maybachi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maybachid Genfi automessil. Esiplaanil
Maybach 57 Zeppelin.
Maybachid Genfi automessil. Esiplaanil Maybach 57 Zeppelin. Foto: SCANPIX

Pärast pikka piinlemist maetakse lõplikult maha lukslimusiin Maybach – ligi kümme aastat pärast seda, kui Daimler ta uuesti käiku lasi.

Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche teatas, et Maybachi koht täidetakse tulevikus uute luksuslike Mercedes-Benzidega.

Maybachi saatuse üle spekuleeriti automaailmas juba pikemat aega, kuna viimase müüginumbrid ei suutnud võistelda ei Volkswageni Bentley ega BMW omanduses oleva Rolls-Royce’iga.

«Me oleme firmas luksautode asja põhjalikult arutanud,» ütles Dieter Zetsche Saksa ajalehele Frankfurter Allgemeine Zeitung.  «Ja me jõudsime selgele järeldusele, et Mercedese brändi müügiväljavaated on paremad, kui Maybachi omad.»

Zetsche sõnutsi «ei ole mõtet» praegusele Maybachile uut mudelit tuletada. Ta ütles ajalehele, et Mercedes-Benz «ründab ülemist otsa» pigem C-klassi uuendustega.

Ta usub, et S-klassi müük võiks aastaga kahekordistuda ja saavutada 80 000 taseme.

Maybache müüakse enamkui 300 000 euro eest. Selle klassi limusiinid ja sportautod lähevad müügiks hästi – eriti Hiinas ja Lähis-Idas.

Mullu sai Daimler kogu maailma lõikes lahti aga vaid umbes 200 Maybachist. Sama numbriga tuli leppida aastal 2009.

Üldse on seda 1920. aastail loodud autot pärast uuestisündi (aastal 2002) müüdud ligikaudu 3000 eksemplari.

Võrdluseks: Rolls-Royce’e müüdi mullu 2711 tükki, Bentley müüginumber oli üle 5000.

Daimler vaagis Maybachi võimalusi mõnda aega, ühe variandina nähti partnerlust Aston Martiniga. Briti sportautomeister oleks selle nägemuse järgi valmistanud uue Maybahcide põlvkonna.

Zetsche arvab, et Maybachi müük lõpeb aastal 2013, selleks ajaks peaks olema olemas juba kolm kuni kuus erinevad S-klassi Mercedest.

CopyrightThe Financial Times Limited 2011.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles