Etioopia ja Indoneesia õnnetuslennukite stabilisaatorid olid sarnaselt moondunud (1)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
USA uurija Ethiopian Airlinesi lennuki allakukkumise paigas Bishoftu linna lähiste Etioopias.
USA uurija Ethiopian Airlinesi lennuki allakukkumise paigas Bishoftu linna lähiste Etioopias. Foto: Baz Ratner / REUTERS / Scanpix

Prantsuse uurijad alustasid täna Pariisis läinud pühapäeval Etioopias alla kukkunud Ethiopian Airlinesi lennuki Boeing 737 MAX mustade kastide uurimist, kuid üha enam ilmneb detaile, et probleemid õhusõidukiga algasid kohe pärast õhkutõusu, nagu ka mõne kuu eest Indoneesias alla kukkunud Lion Airi sama tüüpi lennukil.

USA lennundusameti (FAA) andmeil on sarnasusi nii Etioopias ja Indoneesias alla kukkunud lennuki vrakkide kui ka nende lennuteekonna juures.

Kaks eri allikat kinnitas Reutersile, et uurijad leidsid Ethiopian Airlinesi vraki juurest osa lennuki stabilisaatorist, mis oli sarnaselt Indoneesias alla kukkunud lennukile ebatavalises asendis. Stabilisaator asub lennuki sabal ning aitab tõsta ja langetada lennuki nina.

Ei FAA ega Boeing soovinud asja kommenteerida.

Etioopia lennuki piloot oli probleemidest teatanud üsna varsti pärast õhkutõusmist ning palunud luba Addis Abebasse tagasi pöörduda.

Ajaleht The New York Times vestles inimesega, kelle ülesandeks on kontrollida suhtlust pilootide ja lennujuhtide vahel, ning tema sõnul olla Ethiopian Airlinesi lennuki piloot teatanud minut pärast õhkutõusu probleemidest lennuki kontrollimisel ning lennuki liikus tõusu ajal madalamalt, kui on turvaline kõrgus.

Kolm minutit pärast starti olla piloot palunud luba tagasi lennuväljale pöörduda, sest lennuki kiirendas ebanormaalsele kiirusele.

Kui lennujuhtimiskeskus andis talle loa naasta lennuväljale, kerkis lennuk aga ebatavaliselt kõrgele ja kadus radaripildilt sõjaväe keelutsooni kohal, rääkis allikas The New York Timesil.

Side lennujuhimiskeskusega kadus viis minutit pärast Ethiopian Airlinesi lennuki starti Addis Abebast Nairobi suunas Keenias.

Piloodid kogu maailmas ootavad närviliselt selguse saabumist.

«Vaadates fotosid õnnetuskohalt, tundub, et lennuk tuli alla nina ees… Näib, nagu nad ei kontrollinud lennukit maaga kokkupõrkel,» rääkis Keenia pilootide ühenduse endine juht Paul Gichinga.

Lion Airi lennuki alla kukkumist uuriv Indoneesia transporditurvalisuse komitee lubas oma raporti koostamisega kiirustada ja avaldada selle mitu kuud planeeritust varem, juba eeloleval suvel.

Ethiopian Airlinesi õnnetuse uurimist juhib ametlikult Etioopia, kuid lennuki mustade kastide infot püüab kätte saada Prantsuse tsiviillennuduse turvalisuse uurimisbüroo. Lisaks uurivad õnnetuse asjaolusid nii Addis Abebas kui ka Pariisis USA eksperdid.

Boeing 737 MAX tüüpi lennukitega lendamine on peatatud kogu maailmas ning lennukitootja on ajutiselt lõpetanud firmadele uute õhusõidukute tarnimise.

Ethiopian Airlinesi lennuk kukkus alla eelmisel pühapäeval vahetult pärast Addis Abeba lennuväljalt lahkumist, hukkusid kõik 157 pardal olnud inimest. Oktoobris kukkus Indoneesias alla Lion Airi lennuk, surma sai 189 inimest.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles