Etioopia lennukihuku taga on ilmselt varisemiskiiruse vastane süsteem (3)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
USA uurija Ethiopian Airlinesi lennuki allakukkumise paigas Bishoftu linna lähiste Etioopias.
USA uurija Ethiopian Airlinesi lennuki allakukkumise paigas Bishoftu linna lähiste Etioopias. Foto: Baz Ratner / REUTERS / Scanpix

Varisemiskiiruse vastane süsteem, mis arvatavasti põhjustas oktoobris Indoneesias toimunud ohvriterohke lennuõnnetuse, aitas ilmselt kaasa ka märtsis toimunud lennukihukule, ütles Ethiopian Airlinesi tegevujuht esmaspäeval.

Tewolde GebreMariam ütles lehele Wall Street Journal, et lennukitüübile Boeing 737 MAX 8 omane automaatne varisemiskiiruse vastane süsteem hakkas «meie parimate arusaamade järgi» tööle ka Ethiopian Airlinesi lennukis, kui see 10. märtsil mõni minut pärast õhkutõusu alla kukkus.

Kuigi Tewolde ei osale lennukihuku ametlikus uurimises ning ta ei täpsustanud, kuidas ta süsteemi töölehakkamisest teada sai, suurendab tema avaldus survet Boeingule muuta menukas lennukimudel taas lennukõlblikuks. Kõik Boeingu 737 MAX 8 ja 9 lennukid seisavad üleilmse keelu tõttu praegu maapinnal.

Etioopia transpordiminister ütles eelmisel nädalal, et pardasalvestiste andmete analüüs on näidanud «selgeid sarnasusi» kahe katastroofi vahel.

Uurijate tähelepanu keskmes on automaatne varisemiskiiruse vastane süsteem MCAS, mille ülesanne on suunata lennuki nina allapoole, kui lennukit ähvardab tõstejõu kadumine või mootori seiskumine.

Boeingult oodatakse MCASi süsteemi parandamist veel sel nädalal, et lennukid saaksid maailmas taas reisijaid vedada.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles