Euroopa Parlamendis (EP) teisipäeval heaks kiidetud eeskirjade kohaselt peavad uued sõidukid alates 2022. aasta maist olema varustatud ohutusfunktsioonidega nagu intelligentne kiirusekontroll ja hädapidurdussüsteem.
EP: 2022. aastast peab uutes autodes olema hulk ohutuslisasid (2)
Kõikidesse uutesse sõidukitesse tuleb edaspidi paigaldada järgmised ohutussüsteemid: intelligentne kiirusekontrolli süsteem, juhi unisuse ja tähelepanu hajumise eest hoiatamise süsteem, hädapidurdustuli, tagurdamise abisüsteem ja sündmuste salvesti. Samuti peab olema tagatud alkoluku paigaldamise võimalus.
«Intelligentne kiirusekontrolli süsteem võib vähendada liiklussurmasid 20 protsendi võrra. Tegemist ei ole kiiruse piirajaga. Süsteem teavitab juhti kiiruse ületamisest, kogudes infot kiiruspiirangute kohta kaartidelt ja liiklusmärkidelt. See muudab liiklemise ohutumaks ja aitab juhtidel vältida liiklustrahve,» ütles raportöör Róża Thun.
Uutele sõiduautodele ja kaubikutele muutub samuti kohustuslikuks hädapidurdusüsteem, mis on juba kohustuslik bussides ja veokites, ja hädaolukorras sõiduraja hoidmise süsteem. Veokid ja bussid peavad olema varustatud süsteemidega, mille abil saab tuvastada sõiduki esiosa või külgede läheduses asuvaid jalakäijaid ja jalgrattureid, ja juhte ohust hoiatada või kokkupõrget vältida.
Enamik tehnoloogiaid muutuvad kohustuslikuks uutele turustatavatele sõidukite mudelitele 2022. aasta mais ja eksisteerivatele mudelitele 2024. aasta mais.
EP kiitis määruse heaks 578 poolthäälega, 30 saadikut oli vastu ja 25 jäi erapooletuks. Määruse peab veel heaks kiitma ELi nõukogu.