Hispaania valimiskampaania jäi pühade tõttu napiks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hispaania valimisreklaam.
Hispaania valimisreklaam. Foto: PAUL WHITE / AP / Scanpix

Hispaania ennetähtaegsete valimiste kampaania jääb ülestõusmispühade tõttu lühikeseks, sest kogu pühadenädala on poliitilised reklaamid keelatud tänavatel, mida mööda kulgevad patukahetsejate protsessioonid.

Valimised on 28. aprillil ja Hispaania nüüdisajaloos esimest korda satub kahenädalane ametlik valimiskampaania ülestõusmispühade ajale ning see teeb kandidaatide lõpuponnistuse keeruliseks.

Inimesed sõidavad pühadeks maale ja rannikule, nii on parteidel raske oma sõnumit kohale viia. Tegelik kampaania kestab nädal aega, ütles konsultatsioonifirma Atrevia analüütik Manuel Mostaza.

Parteid on nõustunud lihavõtterongkäikude ajal kihutuskoosolekuid mitte pidama, selle asemel viiakse suurimad koosolekud läbi kampaania viimastel päevadel.

Peaminister Pedro Sáncheze sotsialistid on viinud pühadeaegse kampaania raskuskeskme Katalooniasse ja Baskimaale, kus lihavõtterongkäikude komme ei ole nii juurdunud.

See annab suurimale opositsioonierakonnale, konservatiivsele Rahvaparteile (PP) aluse süüdistada sotsialiste lugupidamatuses Hispaania usutavade vastu juba ennetähtaegsete valimiste ajastamisega.

Konservatiivide liidrid on demonstratiivselt mitmes rongkäigus osalenud.

«Meie kavatseme oma traditsioonidest kinni pidada ja tähistada ülestõusmispühi nagu peab,» ütles PP peasekretär Teodoro García Egea enne ametliku valimiskampaanis algust 12. aprillil.

Tagasi üles