Organisatsioon Unseen tõdeb, et telefonikõnede kasvav hulk on tõenäoliselt seotud sellega, et inimesed on saanud teadlikumaks ja see ei tähenda, et juhtumite arv otseselt viimastel aastatel suurenenud oleks. Samas tunneb organisatsioon muret selle üle, et väga harva jõuavad orjapidamises kahtlustatavad isikud kohtu alla.
Samuti kritiseeritakse valitsust, kes organisatsiooni väitel ei suuda piisavalt toetada inimesi, kelle puhul on orjanduse ja inimkaubanduse ohvriks langemine tõestatud. Praegu pakutakse ohvritele rahalist ja psühholoogilist abi 45 päeva, pärast seda peavad inimesed iseseisvalt hakkama saama. Kriitikute sõnul on ohvrite abistamise periood liiga lühikene.
Orjandusvastase ühenduse Anti-Slavery International juht Jasmine O'Connor ütles, et orjanduse õitsengule aitab kaasa Ühendkuningriigis tekkinud vaenulik keskkond migrantide suhtes.
«Orjandus õitseb, kui me lubame diskrimineerimist ja vaenulikku õhkkonda migrantide suhtes,» ütles O'Connor. «Kui kedagi käsitletakse kui kurjategijat, kui neil pole dokumente, on nad kerge saak inimkaubitsejatele, kes saavad karistamatult tegutseda.»
«Samuti peame mõtlema, kuidas nõudlus odavate kaupade ja teenuste järele panustab sellesse, et tööandjad kasutavad töölisi ära ja see on esimene samm orjanduse suunas,» lisas O'Connor. «Peame vaatama suurt pilti ja mõtlema, kuidas me ise selles rolli mängime.»
Orjandusvastane heategevusorganisatsioon Unseen hoiatas, et kõige rohkem orjade värbamist võib aset leida kirikutes ja teistes palvekodades.
Rääkides valdkondadest, kus kõige enam orjatööjõudu kasutatakse, rõhutas organisatsioon üha kasvavate valdkondadena prügi ümbertöötlemidega tegelevaid ettevõtteid, samuti transpordisektorit.
Orjatööjõudu kasutavad peamiselt erinevad ettevõtted, aga tuleb ette ka seda, et inimesi kasutavad ära pereliikmed, näiteks elukaaslased või kasuvanemad.