Suhhoiga lennanud Mehhiko piloot vahetas tehniliste hädade pärast tööd

Suhhoi Superjet 100 demonstratsioonlennul.

FOTO: Marina Lystseva / TASS / Scanpix

Üleeile Moskvas õnnetusse sattud Vene tsiviillennundustööstuse lipulaeva Suhhoi Superjet 100 on kasutanud teiste seas ka Mehhiko odavlennufirma Interjet, kuid juba mõne aasta eest rääkis üks firma piloot, et vahetas tema silmis ebakindla õhusõiduki tõttu töökohta.

Esimese välisettevõttena ostis Interjet Suhhoi lennukeid 2013. aastal.

2016. aasta lõpus jäeti Superjet 100 lennukid aga stabilisaatori vea tõttu maapinnale. Toona andis Venemaa õhutranspordi amet välja direktiivi, milles nõudis stabilisaatori liitekohtade põhjalikku inspekteerimist.

Sel ajal rääkis üks Suhhoi Superjet 100ga lennanud Interjeti piloot Suurbritannias viibides lennuanalüütikust sõbrale, et oli otsustanud töökohta vahetada, kuna ei usaldanud lihtsalt Venemaal valmistatud lennukit.

«Kui me teatame tegelikust tehnilisest probleemist lennukiga, siis Venemaa tõrgub ja ütleb Interjetile, et asi on meis (pilootides), kes käsitsevad lennukit valesti,» jutustas Mehhiko lendur toona.

Mees muretses, et tehniliste tõrgetega ei tegeletud piisavalt ning otsustas seepeale minna tööle lennufirmasse Aeromexico.

Interjeti tegevjuht on kiidelnud, et sai Suhhoi Superjet 100 ostmiseks Venemaa ettevõttelt nii hea pakkumise, et Mehhiko firma maksis kümne lennuki eest võrreldava summa, mis oleks kulunud vaid ühe Airbus A320 tüüpi lennuki ettemaksuks.

Peagi oli Interjet aga sunnitud Vene lennukid tehniliste rikete tõttu ajutiselt kasutusest maha võtma. Suhhoi maksis Mehhiko firmale 40 miljonit USA dollarit kompensatsiooni, kuna lennukite hoolduskulud tõusid oodatust märksa suuremaks.

Nüüd kavatseb Interjet vahetada kõik oma Suhhoid Airbuside vastu välja, sest tehnilised probleemid on tõuganud Mehhiko firma kahjumisse.

Euroopas on Suhhoi Superjet 100 lennukit tellinud vaid Iirimaa firma CityJet, kuid ise firma neid ei kasuta. Üks lennuk tagastati üsna kohe tootjale ning kõik ülejäänud õhusõidukid olid kuni tänavu märtsini antud liisingule Brussels Airlinesile.

Seejuures polnud Belgia lennufirma liisingleppega sugugi rahul, sest pidevad tehnilised probleemid sundisid neid lende tühistama. Mullu tuli Brussels Airlinesil näiteks tühistada 22 päeva jooksul koguni 92 lendu.

Belgia firma kurtis seejuures, et vaid vähestel lennuväljadel suutsid mehaanikud Vene lennukitega ümber käia ning lisaks polnud Suhhoi lennukite hooldusjuhendid korralikult vene keelest teistesse keeltesse tõlgitud.

Tagasi üles