Maailma tsiviillennundusametid ei suutnud eile otsustada, millal Boeingu reisilennukid 737 MAX võivad taas lendama hakata.
Lennundusametid ei määranud Boeing 737 MAX-ile lennuloa andmise aega
«Ainus ajakava on see, et tagada lennuki turvalisus,» ütles USA föderaalse lennundusameti (FAA) juhi kohusetäitja Daniel Elwell pärast kohtumist Texases.
«Oli entusiastlik poolehoid dialoogi jätkamisele,» rääkis ta, kuid lisas, et «iga riik peab tegema oma otsuse».
«Kui nad lennukid taas õhku lasevad umbes samal ajal kui meie, siis see aitaks avalikkuse kindlustundele kaasa,» märkis Elwell. Tema sõnul ei saa aga lähtuda meelevaldsest graafikust.
Enne kahte 346 ohvriga 737 MAX lennuki õnnetust märtsis ja oktoobris, oli tavaks see, et lennundusametid juhinduvad selle agentuuri otsusest, mille haldusalas asjasse puutuv lennuk kuulub. Antud juhul näiteks FAA.
Kolmapäeval purustas Elwell aga lootuse, et asi lahendatakse kiiresti, kui ta ütles, et Boeing lükkas edasi probleemi lahendama pidanud tarkvarauuenduse, sest tema agentuur tõstatas veelgi küsimusi.
«Kui me oleme vastanud FAA teabepäringutele, siis olema valmis korraldama katselennu sertifitseerimiseks ja esitama lõplikud sertifitseerimisdokumendid,» teatas Boeing.
Uurijate tähelepanu keskmes on automaatne varisemiskiiruse vastane süsteem MCAS, mille ülesanne on suunata lennuki nina allapoole, kui lennukit ähvardab tõstejõu kadumine või mootori seiskumine.
Boeing teatas läinud nädalal, et selle tarkvarauuendus on valmis ja USA lennufirmad lootsid, et lennuk saab suveperioodiks taas lennuloa.
Elwell ütles eile, et see protsess võib võtta kuu, kaks või kauemgi.