Täna alustas Soomes tööd uut tüüpi liikluskaamera, mis Soome politsei sõnul peaks olema uus tase liiklusjärelevalves.
Soome uued liikluskaamerad suudavad mõõta isegi rehvisügavust (3)
Kaamera pildikvaliteet on maailmatasemel ning Soome politsei liiklusjärelevalvekeskuse juhataja, ülemkomissar Dennis Pastersteini sõnul näeb uute kiiruskaamerate tehtud piltide pealt nägusid sama hästi kui passipiltidelt.
Kaamerate pildikvaliteet pidavat olema HD-tasemel ning võimaldavat pildilt selgeks teha nii seda, kas kantakse turvatööd kui ka rehvimustri sügavust. Algul tekitas palju elevust info, et uued kaamerad mõõdavad kiirust 150 meetri pealt. Tegelikult see aga nii ei ole – kaamerad teevad pilti sama kaugelt, 30-40 meetri pealt.
Kaameraid katsetati sel kevadel ning need andsid loodetud tulemuse. Uute kaamerate kasutuselevõttu kiirendas liiklusseaduse täiendamine, mis lubab Soome politseil kiiruseületamise kaamerapildi põhjal nüüd autojuhte karistada ka muude rikkumiste eest. See eeldab aga seda, et kaamerapildilt on rikkumine piisavalt hästi näha.
Pastersteini sõnul näitab rehvimustri sügavuse pildile püüdmine seda, kui täpsed uued kaamerad on. Soome liiklusseaduse kohaselt on soovitatav suverehvide rehvimustri sügavus 1,6 millimeetrit. Soome liiklusohutuskeskuse järgi on uute suverehvide kulumispind keskmiselt kaheksa millimeetrit. Kulunud rehvidega sõidu eest ei hakata aga juhte veel kohe trahvima.
Uued kaamerad suudavad jälgida aega, kiirust, kaugust, suunda ja sõidurida kogu selle aja, mil masin on kaamera vaateväljas. Uusi kaameraid ei saa petta isegi rida vahetades, kuna need suudavad jälgida korraga mitut sõidukit ja kuni kolme sõidurada.
Uute kaamerapostide paigaldamisega loodetakse valmis saada kooliaasta alguseks ehk augustiks. Uusi kaameraid tuleb esialgu 40 ning need võetakse kasutusele teedel, kus praegu kaameraid ei ole. Soome teedel on kokku umbes 970 kaameraposti, kuid kõigis ei ole kaameraid. Seni kasutusel olnud kiirusekaamerad jäävad politsei sõnul kasutusse nende elukaare lõpuni.