Merepäästjad või inimkaubanduse toetajad Vahemerel?
NB! Lisatud Eesti merepäästja kommentaar

  • Vahemerelt migrante päästva laeva vastuoluline teekond

Itaalia politsei sõitmas Sea-Watch 3 juurde Lampedusa saare lähistel 26.juunil.

FOTO: GUGLIELMO MANGIAPANE / REUTERS / SCANPIX

Liibüast Euroopasse tulev migrantidevool valmistab Euroopale juba aastaid peavalu. The New York Times avaldas eelmisel nädalal video sellest, kuidas nende reporter jälgis Vahemerel tegutseva laeva Sea-Watch tegevust. Hetkel on Sea-Watch ainus alus, mis korjab pardale Vahemerel merehädas migrante.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Peale seda, kui Vahemere-äärsed Euroopa riigid oma sadamad sulgesid, lõpetas enamik päästelaevu tegevuse. Sea-Watch jätkas sellest hoolimata. Laevameeskond kuulub Saksa valitsusvälisesse organisatsiooni, mis päästab migrante Liibüa rannikult.

Berliini merepäästjad

Sea-Watch alustas 2014. aastal, siis, kui lõppes Itaalia merepäästeoperatsioon Mare Nostrum. 2015. aasta kevadel muretses organisatsioon eesotsas Harald Höppneri, Sea-Watchi asutajaga, esimese laeva, mis sama aasta juuniks Vahemerele jõudis. Siis alustati ka migrantide merelt päästmisega.

Tegemist oli 1917. aastal ehitatud kalalaevaga, mida Sea-Watch kasutas eelmise aasta lõpuni, kuni andis selle üle teisele organisatsioonile. Järgmiseks aluseks oli 1968. aastal ehitatud ja algselt kalauuringuteks mõeldud laev. Ka see müüdi edasi järgmisele päästeorganisatsioonile.

Tagasi üles