Merepäästjad või inimkaubanduse toetajad Vahemerel? (10)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Itaalia politsei sõitmas Sea-Watch 3 juurde Lampedusa saare lähistel 26.juunil.
Itaalia politsei sõitmas Sea-Watch 3 juurde Lampedusa saare lähistel 26.juunil. Foto: GUGLIELMO MANGIAPANE / REUTERS / SCANPIX

Liibüast Euroopasse tulev migrantidevool valmistab Euroopale juba aastaid peavalu. The New York Times avaldas eelmisel nädalal video sellest, kuidas nende reporter jälgis Vahemerel tegutseva laeva Sea-Watch tegevust. Hetkel on Sea-Watch ainus alus, mis korjab pardale Vahemerel merehädas migrante.

Peale seda, kui Vahemere-äärsed Euroopa riigid oma sadamad sulgesid, lõpetas enamik päästelaevu tegevuse. Sea-Watch jätkas sellest hoolimata. Laevameeskond kuulub Saksa valitsusvälisesse organisatsiooni, mis päästab migrante Liibüa rannikult.

Berliini merepäästjad

Sea-Watch alustas 2014. aastal, siis, kui lõppes Itaalia merepäästeoperatsioon Mare Nostrum. 2015. aasta kevadel muretses organisatsioon eesotsas Harald Höppneri, Sea-Watchi asutajaga, esimese laeva, mis sama aasta juuniks Vahemerele jõudis. Siis alustati ka migrantide merelt päästmisega.

Tegemist oli 1917. aastal ehitatud kalalaevaga, mida Sea-Watch kasutas eelmise aasta lõpuni, kuni andis selle üle teisele organisatsioonile. Järgmiseks aluseks oli 1968. aastal ehitatud ja algselt kalauuringuteks mõeldud laev. Ka see müüdi edasi järgmisele päästeorganisatsioonile.

Tagasi üles