Berliin tahab ehitada ajaloolisele lennuväljale prostituutide töökabiinid (2)

Copy
Tempelhofi lennuväli suleti õhusõidukitele 2008. aastal ning praegu on see kasutusel pargina, kus inimesed aega veedavad ja spordivad.
Tempelhofi lennuväli suleti õhusõidukitele 2008. aastal ning praegu on see kasutusel pargina, kus inimesed aega veedavad ja spordivad. Foto: Andreas Friedrichs / imago images / Scanpix

Berliini Tempelhofi lennuväli on olnud tunnistajaks olulistele ajaloosündmustele: natsid kasutasid seda Teise maailmasõja ajal, külma sõja ajal toimetati selle kaudu idaberliinlastele hädavajalikku kaupa ning viimati asus seal Süüria põgenike ajutine laager. Nüüd võib sellest saada aga Saksamaa pealinna prostituutide tööpaik.

Lennuväljana pole Tempelhof kasutuses juba 2008. aastast, mil see muudeti pargiks, kus suveõhtutel võib näha berliinlasi jooksmas või rulluiskudega sõitmas.

Kui Berliini südames asuva Mitte linnaosa juht Stephan von Dassel saab nüüd aga oma tahtmise, seatakse sinna üles kabiinid ehk saksa keeli Verrichtungsboxen (sobiv eestikeelne otsetõlge oleks ehk läbikäimiskabiin), kus prostituudid saavad kohtuda klientidega. Ettepaneku eesmärk on parandada linna seksitöötajate turvalisust.

Osa kabiine oleks ka sellised, kuhu saab sisse sõita autoga ning tehingu saaks siis läbi viia sõidukis.

Rohelist Parteid esindav von Dassel üritab prostituutide suunamisega Tempelhofile tõrjuda neid eemale kesklinna tuntud ostutänavalt Kurfürstenstraßelt, mis on ajalooliselt Berliini seksitöötajate lemmikpaik.

«Kohalikud elanikud ja ettevõtted on nõudnud prostitutsiooni keelustamist sellel tänaval juba aastaid,» kirjutas van Dassel avalduses. Tema sõnul on Berliini senat aga keeldunud piiranguid seadmast, kuna kardab seetõttu prostituutide üldise olukorra halvenemist. Seega püüab linnaosavanem nüüd piirata tänavaprostitutsiooni, pakkudes seksitöötajatele kabiine turvalises kohas.

Poliitiku sõnul on ta veetnud kaks aastat, uurides olukorda Kurfürstenstraßel, ning hoiatab, et reguleerimata tänavaprostitutsioon on viinud hinnad sedavõrd madalaks, et prostituudid peavad elatise teenimiseks sisuliselt pakkuma hulgiteenust.

Von Dasseli väitel on vaid väike osa prostituutidest saanud tervisenõustamist ning registreeritud seksitöötajatena, lisaks on kadunud kohad, kus nad saaksid privaatselt oma tööd teha. Samuti mõjutab elanike turvatunnet kupeldajate viibimine tänaval.

Mõned Berliini poliitikud on soovitanud paigaldada prostituutidele töökabiinid Kurfürstenstraße raudteesilla lähistele, kuid von Dassel näeks neid pigem kusagil kaugemal – Kreuzbergi linnaosas asuva Tempelhofi lennuvälja kõrval on jutuks olnud ka Zentraler Festplatzi väljak Weddingi linnaosas.

Esimesena võttis seksitöötajate kabiinid kasutusele Hollandi linn Utrecht 1980. aastate keskel ning hiljem on neid kasutatud mitmel pool Euroopas.

2001. aastal rajas Saksamaal seesugused kabiinid Kölni linn, seal tuleb neisse pääsemiseks läbida valve all värav, kabiinid on varustatud turvakaamera ja alarmnupuga. Kabiinid on ka Essenis, Bonnis ning Šveitsis Zürichis.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles