Facebook laseb käiku Facebooki-välist jälgimist piirava tööriista

FOTO: Dado Ruvic / Reuters / Scanpix

Facebook käivitab kaualubatud tööriista, mis lubab kasutajatel piirata seda, milliseid andmeid saab Facebook nende kohta koguda väljaspool tema platvormi asuvatelt veebilehtedelt ja rakendustelt.

See tähendab, et kasutajatele tuttavad reklaamid hakkavad neid vähemalt Facebookis vähem jälitama.

Facebook teatas teisipäeval, et lisab sätetesse koha, kus kasutaja saab näha neid enda tegevusi, mida Facebook jälgib väljaspool oma teenust «meeldib» nupu ja muude vahenditega. Jälgimise saab välja lülitada. Kui kasutaja seda ei tee, siis jätkab Facebook tema jälgimist nii nagu vanasti.

Varem «puhasta ajalugu» («clear history») nime kandnud tööriist saab nüüd nimeks «Facebooki-väline tegevus» («off-Facebook activity»). 

Tööriist läheb teisipäeval käiku esmalt Lõuna-Koreas, Iirimaal ja Hispaanias. See on kooskõlas Facebooki praktikaga käivitada tööriistad esmalt väiksematel turgudel.

Firma ei öelnud, millal ta selle USA-sse ja mujale laiendab. See pidavat juhtuma «tulevatel kuudel».

See, mida sa Facebookist väljaspool teed, on üks paljudest infokildudest, mille abiga Facebook inimestele reklaame suunab.

Jälgimise väljalülitamine võib tähendada, et sa näed tuttavaid reklaame vähem. Siiski ei muuda see reklaamide arvu, mida sa Facebookis näed. Lisaks ei muuda see viisi, kuidas sinu tegemisi Facebookis reklaamide näitamiseks kasutatakse.

Kui uus tööriist käiku läheb, siis leiad sa selle Facebooki sätetest rubriigist «sinu Facebooki teave».

Isegi kui sa jälgimise välja lülitad, siis jätkab Facebook sinu väljaspool Facebooki toimuvate tegemiste jälgimist. Ta lihtsalt ei ühenda neid tegevusi sinu Facebooki profiiliga.

Facebooki sõnul ei saa firmad teada, et sa nende reklaamile vajutasid. Küll saavad nad aga teada, et keegi seda tegi. Seekaudu saab Facebook reklaamijatele jätkuvalt öelda, kui hästi nende reklaamidel läheb.

Tagasi üles