Jaapani teadlased avastasid uue dinosauruseliigi

Copy
Jaapani teadlaste avastatud uue dinosauruseliigi kamuysaurus japonicus elusuuruses koopia reedel Tokyos väljapanekul Dinosaur Expo 2019. Foto: BEHROUZ MEHRI/AFP/Scanpix

Jaapani teadlased avastasid, et riigi territooriumilt leitud suurim hiidsisalikuskelett on uus dinosauruseliik.

Hokkaido ülikooli uurimisrühm analüüsis kaheksa meetri pikkuse skeleti 72 miljonit aastat vanu luid ja leidis, et need kuulusid hadrosauruse perekonna senitundmatule liigile.

Hadrosaurused olid rohusööjad, kes elasid Maal kriidiajastu lõpus.

2013. aastal leiti Põhja-Jaapanist eelajaloolise roomaja saba osa, edasine kaevamine tõi päevavalgele kogu luustiku. Meeskond pani dinosaurusele nimeks Kamuysaurus japonicus, mis tähendab «jaapani draakonijumal».

Teadlased arvavad, et leitud skelett kuulus üheksa-aastasele dinosaurusele, kes elusana kaalus 4 või 5,3 tonni, sõltuvalt sellest, kas ta kõndis kahel või neljal jalal.

Uurimistulemused avaldati Briti teadusajakirjas «Scientific Reports».

Töörühma juht Yoshitsugu Kobayashi ütles, et uue liigi avastamine tähendab seda, et Jaapanis või kogu Ida-Aasias elas sõltumatu dinosaurusemaailm ja toimus sõltumatu evolutsiooniprotsess.

Kamuysaurus japonicus elas arvatavasti rannikul, mis ei ole tolle aja dinosauruste levinuim eluala. Fossiil annab väärtuslikku teavet ka tema keskkonna kohta.

Kommentaarid