Saksa majandusteadlane: kõike ei pea keelama, küll aga maksustama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Saksamaa on seadnud sihiks lõpetada kivisöe kaevandamine hiljemalt aastaks 2038, mis aga tähendab ligikaudu 20 000 töökoha kaotust. Majandusteadlase sõnul ei pruugi see siiski üdini halb olla. FOTO: Caro/heinrich/caro/heinrich/scanpix
Saksamaa on seadnud sihiks lõpetada kivisöe kaevandamine hiljemalt aastaks 2038, mis aga tähendab ligikaudu 20 000 töökoha kaotust. Majandusteadlase sõnul ei pruugi see siiski üdini halb olla. FOTO: Caro/heinrich/caro/heinrich/scanpix Foto: Caro/heinrich/caro/heinrich/scanpix

Kui Eestis räägitakse põlevkivielektrijaamade sulgemisest ja sellega kaasnevatest sotsiaalmajanduslikest probleemidest, siis täpselt sama toimub Saksamaal seoses kivisöetööstusega.Ent töökohtade kadumine ühes valdkonnas ei pruugi olla üdini halb, sest vabastab töökäsi teistele ettevõtetele, ütles Saksamaa majandusinstituudi Ifo Dresdeni haru tegevjuht Joachim Ragnitz Postimehele.

Kas hiljutine teade Saksamaa sisemajanduse kogutoodangu 0,1-protsendilisest langusest teises kvartalis ennustab peatset majanduskriisi?

Mulle ei valmista see suurt muret. Meil on majanduslikus mõttes olnud väga pikalt hea aeg ja väike langus on olukorra normaliseerumine. Peame seda väikest tagasisammu vaatama kontekstis, kus pikalt on toimunud tõus.

Ent loomulikult pole miski kindel ja palju sõltub sellest, mis saab edasi seoses keskkonnakaitsega, mis toimub maailmamajanduses, ennekõike, mida toob Trumpi kaubandussõda Hiinaga, millist rolli mängib Brexit. Praegu me veel ei tea, kuidas see kõik lõppeb. See võib lõppeda ka hästi.

Võib-olla valitseb kõige enam teadmatust kliimaküsimustes. Me ei tea, kuidas ettevõtted, eriti autotootjad, vajalike muudatuste tegemisega toime tulevad. Nad peavad end ümber orienteerima, aga see on väga kulukas. Olgu selleks muutuseks siis elektri- või vesinikuautode tootmine, see pole veel täiesti kindel. Aga kindel on see, et autotööstus kui Saksamaa üks olulisemaid tööstusharusid peab end põhjalikult muutma.

Tagasi üles