Somaalia piraadid peavad pantvangis 199 inimest

Evelyn Kaldoja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kalalaev Shiuh Fu No.1, mis kaaperdati mullu esimesel jõulupühal. Selle 13 hiinlasest, 12 vietnamlasest ja ühe taiwanlasest meeskonnaliikme saatus on teadmata.
Kalalaev Shiuh Fu No.1, mis kaaperdati mullu esimesel jõulupühal. Selle 13 hiinlasest, 12 vietnamlasest ja ühe taiwanlasest meeskonnaliikme saatus on teadmata. Foto: EUFOR Atalanta

Praeguse seisuga hoiavad Somaalia piraadid pantvangis 199 peaasjalikult kaubalaevadel töötanud meest ja naist, kes on langenud nende ohvriks India ookeanil ja kelle eest nõutakse lunaraha, kirjutab ELi piraatlusvastase missiooni EUFOR Atalanta veebileht.

Alates 2008. aasta detsembrist, kui Atalanta algas, on piraadid India ookeanil pantvangistanud ühtekokku 2317 laeva. Keskmiselt on üks alus nende käes ligi viis kuud. Pikim pantvangistusperiood on praeguse seisuga M/V Iceberg 1-l ning 19 kuud mereröövlite käes olnud 24 meeskonnaliikme kannatused jätkuvad, sest nad on jätkuvalt piraatide käes.

Umbes 60 meremeest on vangistuses surnud. Palju rohkem on aga neid, kes on kannatanud piraatide vägivalla all.

49 neist meremeestest peetakse vangistuses laevata, sest see on kas uppunud või siis hüljatud. See omakorda tähendab, et nende pantvangide tulevik on ebaselgem, sest piraadid peavad nende väärtust madalamaks kui laeva oma.

Lisaks on mereröövlid viimasel ajal hakanud kasutama taktikat, kus nad pärast lunaraha saamist tagastavad laeva ja osad meeskonnaliikmed, teist osa aga hoiavad edasi kinni, et pressida nende vabaduse eest välja pantvangide kodumaal süüdi mõistetud ja trellide taha saadetud piraatide vabastamine.

Sel moel peetakse praegu kinni nelja lõunakorealast ja seitset indialast, kelle töökohaks olnud laeval M/V Gemini ja Asphalt Venture on juba raha eest lahti lastud. Nimelt on nii Lõuna-Korea kui India piraate pikaks ajaks oma vanglatesse saatnud.

Nagu märgib Atalanta veebileht oma pressiinfos, mõjutab India ookeani piraatlus igaüht, sest tõstab märkimisväärselt iga naftabarreli hinda, mis läbib seda piirkonda.

EL ja NATO rahvusvaheliste missioonidega ning veel mitme riigi mereväed on saatnud sellesse piirkonda patrullima 20-30 sõjalaeva. Ka Eesti panustab piraaditõrjesse, seda kümneliikmelise laevakaitsemeeskonnaga, kes praegu teenib Prantsuse fregatil.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles