Twitter keelustab poliitreklaamide edastamise oma platvormil (2)

Copy
Twitter.
Twitter. Foto: FRED TANNEAU / AFP

Suhtlusvõrgustik Twitter teatas kolmapäeval, et peatab oma platvormil üle kogu maailma igasuguse poliitilise reklaami edastamise. 

Tegevjuht Jack Dorsey kirjutas, et firma langetas sellise otsuse potentsiaalsete probleemide ärahoidmiseks seoses «sõnumiedastuse ja mikrosihtimise masinõppimisel toetuva optimeerimise, kontrollimatu eksitava info ja süvavõltsingutega». 

Dorsey sõnul avalikustab Twitter uue poliitika üksikasjad novembris ning poliitreklaamide keeld jõustub 22. novembril. 

«Me kaalusime ainult kandidaatide reklaamide peatamist, kuid sellest on võimalik teemaspetsiifiliste reklaamidega mööda hiilida,» sõnas tegevjuht valimistel kandideerivatele poliitikutele viidates.

«Lisaks sellele pole õiglane, et kõik teised peale kandidaatide saavad osta reklaame oma teemade propageerimiseks. Seega keelame me ka selle,» ütles ta. 

Twitteri samm langeb ajale, kui teine sotsiaalmeediahiid Facebook on langenud surve alla rakendada ümberlükatud väidetega reklaame levitavate poliitikute suhtes faktikontrolli. 

Praegu lubab Facebook oma platvormil ilma faktikontrollita nii poliitikute sõnavõtte kui ka reklaame.

Facebooki tegevjuht Mark Zuckerberg on öelnud, et tema jaoks on tähtis anda sedasi igaühele hääl ja poliitreklaamide keelustamine annaks eelise ametis olevatele poliitikutele. 

Dorsey ei ole enda sõnul Zuckerbergiga nõus. «Me oleme näinud paljusid ühiskondlikke liikumisi kasvamas suurte mõõtmeteni ilma igasuguste reklaamideta. Ma usun, et selline kasv jätkub,» lausus Twitteri tegevjuht. 

Kommentaarid (2)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles