Lidl pani liiga innukale töötajale sule sappa

Lidli kauplus.

FOTO: Christoph Hardt / imago/Future Image / Scanpix

Saksa odavpoekett Lidl vallandas oma Barcelona poe juhi, keda Hispaania meedias on nimetatud Jean P.-ks, kuna mees tuli enne ettenähtud aega tööle põhjendusega, et soovis seada poe enne külastajate saabumist valmis.

Jeanile esitatud vallandamisteates põhjendas Lidl otsust sellega, et mees tegeles tellimustega, vahetas hinnasilte ja ladus välja kaupa, ilma et oleks end registreerinud tööajana, vahendas El País. Lidli väitel oli tegu tõsise töölepingu rikkumisega ning selle tõendina kasutas firma turvakaamera jäädvustusi, mis kinnitasid ületundide tegemist.

Näiteks mitmel puhul 2017. aasta aprillis oli Jean saabunud poodi kella 5 ajal hommikul ning kulutanud 49–87 minutit, enne kui registreeris tööpäeva alguse. Sellega rikkus Jean käskkirja, mille kohaselt iga töötatud minuti eest makstakse tasu ja seega tuleb iga minut ka registreerida.

Lisaks olla kaastöötajad Lidli väitel kaevanud, et Jean oli soovitanud neilgi varem tööle tulla.

Mees oli töötanud Lidlis alates 2005. aastast ning leiab, et tema vallandamine oli ebaseaduslik. Ta on vaidlustanud poeketi otsuse, väites, et ei ole kohustanud kedagi teist varem tööle tulema ning tööandja ei andnud talle kordagi mõista, et ta ei peaks varem tööle tulema, tagamaks, et poe lahtioleku aega kasutataks efektiivselt.

Mehe advokaat Juan Guerra on seisukohal, et isegi kui Jean rikkus reegleid, sai sellest kasu eelkõige tööandja, mitte mees ise. «Kummalisel kombel karistatakse teda liig tubli töö eest ja pingutamise eest, et pood toimiks probleemideta,» lausus Guerra, kelle sõnul ei teinud Lidl tema kliendile enne vallandamist ühtegi hoiatust.

Jean süüdistab Lidlit ka silmakirjalikkuses, sest vahetult enne seda, kui turvakaamerad jäädvustasid tema usinuse, olid poes toimunud ümberkorraldused ning seetõttu oli tavalisest rohkem tööd. «Müügieesmärkide saavutamiseks oli tarvis töötada väljaspool poe lahtioleku aega,» rõhutas ta.

Tagasi üles