Uuring: Uber teeb linnade õhusaasteprobleemi hullemaks, mitte paremaks

Mobiiltelefon Uberi rakendusega autos, mida juhib Uberi üks taksojuhtidest.

FOTO: RODRIGO GARRIDO / REUTERS / Scanpix

Transpordifirma Uber ei paranda linnatranspordi saasteprobleemi, vaid teeb seda pigem hullemaks, selgus täna avaldatud uuringust.

Keskkonnaühendus Transport & Environment märkis uuringus, et Uber tõi revolutsiooni rangelt reguleeritud taksosektorisse, meelitades ligi tuhandeid uusi tasulisi autojuhte.

«Uberi sõitjate kosmilist kasvu ei ole aga tasakaalustanud taksolitsentside vähenemine. Uberi ilmumine ei kiirendanud Londonis ja Pariisis ka autosõitude vähenemist,» leiti uuringus.

«Selle asemel tegi mugav, uksest ukseni ja rakendusepõhine reisitellimine autodega sõitmise linnades populaarsemaks, mis ähvardab tagasi pöörata linnades 15 aastat kestnud autosõitude vähenemise trendi,» teatas ühendus.

Ühendus märkis, et transpordirakenduste menu Euroopa Liidu linnades kahjustab võitlust õhusaaste ja kliimat muutva emissiooniga.

Uberi autod paiskavad Londonis, Pariisis ja Brüsselis aastas välja ilmselt 525 000 tonni süsihappegaasi, mis on võrdne 250 000 autoga ja läheb vastu linnade eesmärgile kliimajalajälge vähendada.

Suurem osa neist sõidukitest on seejuures eriti saastavad diiselautod, välja arvatud Londonis, kus Uber liigub kohustuslikus korras puhtamate elektriautode poole.

«Kui Uber lisab linnadesse rohkem sisepõlemismootoriga autosid ja fossiilse kütusega sõidetud kilomeetreid, on ta takistus üleminekule rohelistele ja kestlikele linnadele,» teatas keskkonnaühendus.

Samas lisas ta, et Uber võib teha ka õiget asja ja oma autoparki kiiremas korras elektrifitseerida.

Uber teatas vastusena, et on pühendunud eraautode minetamisele ja «jagatud, elektrilise tuleviku poole liikumisele».

«Me teeme koostööd linnadega üle Euroopa, et parandada ligipääsu puhtale, turvalisele ja taskukohasele transpordile,» lisas Uber.

Tagasi üles