Saada vihje

Hiina näeb traagilises rongiõnnetuses süüd kümnetel ametnikel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hendrik Vosman, Jürgen Tamme
Copy
Juulis Wenzhou linna lähedal toimunud rongiõnnetuses paiskus neli vagunit viaduktilt maha.
Juulis Wenzhou linna lähedal toimunud rongiõnnetuses paiskus neli vagunit viaduktilt maha. Foto: SCANPIX

Tänavu juulis Hiinas 40 inimelu nõudnud ja ligi 200 reisijat vigastanud kiirrongiõnnetuse põhjustasid konstruktsioonivead ja lohakas järelevalve, teatas Hiina valitsus täna.

Kauaoodatud raporti kohaselt on riigi kaguosas Wenzhou linna lähedal toimunud õnnetuses süüdi 54 ametniku väärsammud, vahendas BBC News.

Õnnetuse järel süüdistasid paljud hiinlased valitsust kasumi teenimises ohutuse arvelt. Puhkes protestilaine ametnike vastu, kes varjasid õnnetuse tõsidust ja põhjuseid.

Õnnetus juhtus, kui üks rong kaotas pärast äikeselööki kiirust, mistõttu teine kiirrong sellele tagant otsa sõitis. Viaduktilt paiskus kokkupõrke tagajärjel maha neli vagunit.

Kõrgeima ametnikuna süüdistatakse õnnetuses endist raudteede ministrit Liu Zhijuni, kes vallandati juba enne õnnetust korruptsioonis süüdistatuna.

Lisaks Liule süüdistatakse kõrgetest ametnikest ka endist raudteede peainseneri abi Zhang Shuguangi, kes võimude hinnangul vastutab samuti ohvriterohke kokkupõrke eest. 

Ka süüdistatakse mitmeid vigase märguandesüsteemi tootnud ettevõtte juhte. Väidetavalt põhjustas kokkupõrke kahe rongi vahel just vigane märguandesüsteem, mis oleks pidanud tagant tulevale rongile edasisõidu keelama.

Eile avaldatud lõplik uurimisraport tõi lisaks rongi juhtsüsteemis tuvastatud vigadele rongikatastroofi põhjustena välja veel ka ebapiisavad ohutusstandardid ning nõrga reaktsiooni seadmete rikketeadetele.

Ka leidsid uurijad, et raudteeministeerium ja Shanghai raudteebüroo vastus õnnetusele reageerimisel oli ebapädev, kuna asutused ei jaganud avalikkusele katastroofi kohta piisavalt infot.

Õnnetus oli tagasilöök Hiina ambitsioonikale kavale ehitada 2015. aastaks 16 000 kilomeetri ulatuses raudteid kiirrongidele. Uute kiirrongide projektid on nüüd ajutiselt peatatud ja rongidele on kehtestatud kiirusepiirangud.

Tagasi üles