San Francisco kohvikud loobuvad ühekordsetest papptopsidest

Taaskasutatavad ökotopsid maksumusega 16 USA dollarit 12. detsembril San Francisco kohvikus Blue Bottle Coffee.

FOTO: Eric Risberg/AP/Scanpix

San Francisco piirkonnas on hakanud maad võtma kohvikukultuur, mis kasutab ühekordsete papptopside asemel klaase, rendikruuse ja võimalust kohv oma topsiga kaasa osta.

Väikestest tänavanurgakohvikutest alguse saanud trend levib üha laiemalt ning selle on üle võtnud ka mõned toidu- ja kohvimaailma suurnimed.

Näiteks avab kolme Michelini tärniga restroani Atelier Crenn kuulus peakokk Dominique Crenn tuleval aastal kohviku, kus ühekordse kasutusega toidukotte ja joogitopse ei ole ning plastnõusid ei kasutata.

Klientidel soovitatakse oma kohvitops kaasa võtta, ütles pressiesindaja Kate Bittman.

Ka kohvikukett Blue Bottle, mille 70 kohvikus üle riigi visatakse kuus ära 15 000 kasutatud topsi, on nüüd ostustanud "näidata külastajatele ja maailmale, et suudab äravisatavatest topsidest loobuda".

2020. aasta algul loobutakse papptopsidest kahes San Francisco kohvikus, kuid Blue Bottle lubab saavutada nullreostuse juba aasta lõpuks.

Klient võib oma kruusi-topsi kaasa võtta, aga võimalik on ka kruus 3-5 dollari eest rentida. 

Blue Bottle'i pilootprogramm aitab firmal kujundada välja strateegiat, kuidas levitada ideed üle riigi, ütles peadirektor Bryan Meehan avalduses.

"Me eeldame, et kaotame osa kliente," tunnistas ta. "Me teame, et kõigile külastajatele see ei meeldi, ja me oleme selleks valmis."

Suured USA kohvi- ja kiirtoiduketid tunnetavad vajadust keskkonna kaitsmiseks midagi otsekohe ette võtta, ütles jäätmete ümbertöötlemisse investeeriva New Yorgi firma Closed Loop Partners esindaja Bridget Croke.

Firma teeb Starbucksi ja McDonald'siga koostööd keskkonnasõbraliku kohvitopsi väljatöötamiseks.

Kohvi joomiseks kasutatavad papptopsid ei ole nimest hoolimata ainult papist, vaid sisaldavad ka plastikut, mistõttu on neid keeruline taastöödelda, seletas Croke.

Ja kuna ei ole loota, et suured ketid loobuksid lähiajal ühekordsetest nõudest või sunniksid kliente oma topsi kasutama, otsitakse muid lahendusi.

Starbucks ja McDonald's on eraldanud 10 miljonit dollarit koostöös Closed Loopiga ümbertöödeldava ja kõduneva "tulevikutopsi" väljatöötamiseks. 

Starbucks, kel on USA-s 15 000 ja mujal maailmas 16 000 kohvikut, kavatseb katsetada uusi topse järgmisel aastal viies linnas: San Franciscos, Seattle'is, New Yorgis, Vancouveris ja Londonis.

Tagasi üles